خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

صحبت‌های رهبری درباره خیانت و تعلل خواص نوعی هشدار و بیدارباش بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۳۱

فعال سیاسی اصولگرا گفت: صحبت‌های رهبری درباره خیانت برخی خواص در جنگ صفین، هم هشدار و هم بیدارباش بود. یعنی نخبگان توجه داشته باشند که دشمن در نهایت طمع کرده و با به کارگیری ابزارهای مختلف، کاری می‌کند که نیروهای نفوذ را به سمت خود جذب کرده و سر بزنگاه از آنها استفاده کند.

حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروهای هوایی ارتش که بر نقش خواص در جهت اثرگذاری در جامعه تاکید کردند، گفت: به نظر می‌رسد اشاره رهبر انقلاب به  آیه « وَاتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ» باشد. یعنی زمانی فرا می‌رسد که در فضای غبارآلود سیاسی و عدم شناخت صحیح نخبگان از حوادث و شرایط مقطعی به ویژه انتخابات مجلس، دشمن تلاش می‌کند تا مقبولیت و مشروعیت نظام را زیر سوال ببرد. قطعا اگر نخبگان در سایه فعالیت سیاسی، موضوع تشویق مردم به مشارکت سیاسی را در دستور کار نداشته باشند و در تعیین  سرنوشت خودشان اقدام نکنند، می‌تواند ضررهای زیادی را به انقلاب اسلامی و نظام وارد کند.

وی افزود: در اینجا خطاب رهبری به خواص کسانی هستند که تریبون داشته، مرجعیت سیاسی دارند، در بین مردم مقبولیت دارند، فهم، شعور و درکشان به حدی است که می‌توانند سره را از ناسره را تشخیص دهند و از مرجعیت سیاسی خودشان در جهت تشویق مردم استفاده کنند. البته ما هم مرجعیت سیاسی و هم مرجعیت دینی داریم که مراجع همیشه درباره انتخابات ورود پیدا کرده و مردم را تشویق می‌کنند. قاعدتا در این شرایط نخبگان سیاسی ما باید وارد میدان شوند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: همان‌طور که قبلا هم به رئیس جمهور و وزیر کشور گفته شد، ما با یک مرصاد سیاسی مواجه هستیم و همه دشمنان ما بسیج خواهند شد تا در انتخابات به ما ضربه بزنند. همه باید در این انتخابات ورود پیدا کنند. زیرا این صحنه بسیار بزرگ است و به تداوم انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد. 

کنعانی‌مقدم در پاسخ به این سوال که رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود به خیانت، تعلل و تردید برخی خواص در جنگ صفین اشاره کردند، این اشاره رهبری به گذشته درباره خواص به چه معناست، گفت: صحبت‌های رهبری درباره خیانت برخی خواص در جنگ صفین، هم هشدار و هم بیدارباش بود. یعنی نخبگان توجه داشته باشند که دشمن در نهایت طمع کرده و با به کارگیری ابزارهای مختلف، کاری می‌کند که نیروهای نفوذ را به سمت خود جذب کرده و در بزنگاه استفاده کند. 

وی افزود:‌ تجربه هم نشان می‌دهد که در طول تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از نخبگان، به طمع آنکه در خارج از کشور امکانات بیشتری داده می‌شود، به عنوان ابزاری برای اهداف دشمنان مورد استفاده قرار می‌گرفتند و با دادن امتیازات و پرداخت مالی در مسائل مختلف مورد طمع قرار می‌گرفتند.  در گذشته یکی از روش‌هایی که دشمن استفاده می‌کرد تهدید، تحریم و تطمیع بود و حالا از هر سه روش به صورت آنی استفاده می‌کند. ترور هم یکی از روش‌هایی است که علیه دانشمندان ما استفاده کردند و با استفاده از این مسیرها به دنبال آن هستند تا با ترس و وحشت نگذارند نخبگان ما وارد مبارزه با دشمن شوند. 

کنعانی‌مقدم در پاسخ به این سوال که خواص مورد اشاره رهبری از چه طریق می‌توانند نقش‌آفرینی داشته باشند، گفت: قطعا کسانی که قبلا به برکت جمهوری اسلامی، از مردم رای گرفته و مسئولیت‌هایی را در جمهوری اسلامی داشتند به ویژه روسای جمهور سابق، نمایندگان سابق مجلس، افرادی که مقام دولتی داشته و در بین مردم معروف هستند، سلبریتی سیاسی، هنری و ورزشی مورد خطاب رهبری هستند تا مراقب باشند که در دام تطمیع و تهدید دشمن قرار نگیرند. 

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که از نظر شما صدا و سیما و رسانه‌ها به چه شکل می‌توانند فضا را برای خواص مورد اشاره رهبری فراهم کنند، گفت:‌ صداوسیما مخاطب خاص خود را دارد. اما با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های ماهواره‌ای و جنگ روانی که امروز وجود دارد، صداوسیما می‌تواند در جهت اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق، شفاف و برطرف کردن شایعات و شفاف کردن فضای سیاسی کشور نقش‌آفرینی کند. اما به نظر من آثار شبکه‌های اجتماعی خیلی بیشتر است و اگر این شبکه‌ها بتوانند رسالت خودشان را در رابطه با پیام انقلاب انجام دهند، قطعا می‌تواند اثر بسیار زیادی را در افکار عمومی داشته باشد. به هرحال معماری افکار عمومی ما تحت‌تأثیر رسانه‌ها قرار دارند و این موضوع در انحصار آموزش و پرورش، دانشگاه و صداوسیما نیست. 

کنعانی‌مقدم گفت: در حال حاضر دو مسأله وجود دارد، یک  شخصیت‌هایی مورد توجه افکار عمومی به ویژه در میان جوان‌ها و رأی اولی قرار دارند که با استفاده از تریبون خودشان مردم را تشویق کرده و خودشان هم وارد صحنه می‌شوند. اما یک شخصیت‌هایی هستند که به هر دلیلی ردصلاحیت شدند، وقتی بیایند فضای سیاسی را غبارآلود کنند و به دنبال سیاه‌نمایی، اعتراض و ایجاد یاس و نامیدی باشند، قطعا در نقشه و پازل دشمن حضور داشته و در نهایت مردم هم می‌دانند که چه کار باید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز