خبرگزاری کار ایران

به منظور تامین‌نظر شورای نگهبان و با رای نمایندگان؛

میانگین حقوق دو سال آخر؛ مبنای مستمری بازنشستگان قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۳۹۸

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم با الحاق دو تبصره به ماده الحاقی ۳۱ موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، بر این اساس برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه‌شدگان صندوق‌های بازنشستگی (اعم از کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاهها، نهادها و بانک‌ها) بر مبنای میانگین دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی دریافتی که دارای کسور بازنشستگی با اعمال ضریب حقوق سال بازنشستگی است، می‌باشد.

تبصره ۱- موارد زیر در صورت مزایای بیشتر از ماده مذکور باید اعمال شود:

- بازنشستگانی که مشمول قوانین خاص خود می‌باشند.

- بازنشستگانی که مشمول حکم بند الحاقی ماده (۱۸) این قانون می‌‌شوند.

- ایثارگران مشمول قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند.

تبصره ۲- معافیت از پرداخت کسور بیمه‌شدگان پس از سی‌سال خدمت، مانع از اعمال کامل مستمری بر مبنای دریافتی دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی با ضریب مذکور در این ماده نمی‌باشد.

در ادامه نمایندگان وارد رسیدگی به مواد الحاقی (۳۴) تا (۳۹) شدند که به منظور تأمین نظر هیأت عالی نظارت در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم به تصویب رسیده و گزارش آن به صحن واصل شده بود.

بر این اساس به علت اخطارهای متعددی که درخصوص تصویب این مواد الحاقی به هیأت رئیسه داده شد، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، اعلام کرد: این مواد جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود تا بعد از اینکه امشب رسیدگی به آن پایان یافت، صبح فردا به صحن آمده و نهایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز