خبرگزاری کار ایران

آملی‌لاریجانی:

تحلیل دقیق رهبر انقلاب درباره انتخابات برای جامعه تبیین شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۸۶۱

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حضور پرشور مردم در انتخابات و تحلیل عالمانه معظم‌له و توصیف دقیق وضعیت، گفت: همه ما و کسانی که به نحوی مسئولیت دارند و به تعبیر ایشان، کلام‌شان اثرگذار است، باید این تحلیل‌ها را با زبان‌های مختلف به جامعه منتقل کنیم.

به گزارش ایلنا، صادق آملی‌لاریجانی با تبریک و تهنیت حلول ماه عظیم‌الشأن رجب و اعیاد شریفه این ماه بزرگ، از خداوند متعال توفیق اقتراب به ساحت عظیم ربوبی با بهره مندی از دعاهای پر فیض و زمان‌های خاص این ماه را مسألت کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اهمیت فضائل ماه رجب، اظهار کرد: بزرگان اهل معنی برای این ماه، شأن بسیاری قائل هستند و توصیه‌های اکید دارند که از اوقات خاص و مضامین دعاهای این ماه شریف برای تکمیل نفوس و زدودن غواشی که بر قلوب حاکم شده، بهره‌مند شویم. در کتب ادعیه در فضیلت ماه رجب نکات بسیاری آمده است و به‌خصوص در کتب اهل معنا از جمله مراقبات مرحوم میرزا جواد آقای ملکی تبریزی نکات بسیار آموزنده و تحریض‌کننده برای اعمال این ماه وجود دارد و توصیه می‌کنم به همه دوستان عزیزم و اعضا، از این ایام برای اقتراب به ساحت حق تعالی و بهره‌مندی از فیوضات آن تلاش کنند.

آملی‌لاریجانی با بیان اینکه در دعاهای این ماه عظیم، مضامینی است که بعید است در دعای ماه‌های دیگر به این شکل آمده باشد، گفت: واقعاً مضامین عجیبی در دعاهای این ماه وجود دارد. مثلاً در این دعا که "خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَى غَیْرِکَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلاَّ لَکَ‌ وَ ضَاعَ الْمُلِمُّونَ إِلاَّ بِکَ" تا به آخر، تعابیر عجیبی است که سراسر توحید است و حضور در محضر حق تعالی و یا در دعای دیگر در مورد ولاه امر "اللهم إنی اسئلک بمعانی جمیع ما یدعوک به ولاة امرک" چه خصایص عجیبی برای ولاه امر شمرده‌اند که علی‌الظاهر مقصود ائمه اطهار سلام‌الله علیهم اجمعین است. "فَبِهِم مَلَأتَ سَمائَک و أرضَک حَتَّى ظَهَرَ أن لا إلهَ إلّا أنت " به این معنی اشاره می‌کند که وجود ائمه اطهار علیه‌السلام ملاّ سموات و ارض است و این وجود ظهور حق متعال است باَتم ظهور. وجود ائمه اطهار(ع) سراسر ظهور توحید است.

وی با اشاره به دعای دیگری که می‌فرماید "یا مَن سَما فِى العِزِّ فَفاتَ نَواظِرَ الأبصار و دَنا فِى اللُّطفِ فَجازَ هَواجِسَ الأفکار" همه آن توحید حق است. جمع چنین مضامینی در یک جا را مهم دانست و اظهار کرد: بسیاری از دعاهای این ماه مضامین توحیدی بلندی دارد.

آملی‌لاریجانی در ادامه با ذکر روایتی از پیغمبر اکرم (ص) که هر شب ماه رجب، از اول شب تا سحر، ملکی است به نام داعی که دائماً دعوت می‌کند بندگان را به ذکر دعا و تسبیح و استغفار و در ضمن آن آمده است که حق تعالی می‌فرمایند «در این ماه هر کس دعا کند استجابت می‌کنم»، اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله حق تعالی به همه ما توفیق بدهد هم در خواندن این دعاها و هم در تحصیل حال برای استفاده از دعاها و برکات این ماه.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حضور پرشور مردم در انتخابات و تحلیل عالمانه معظم‌له و توصیف دقیق وضعیت، افزود: همه ما و کسانی که به نحوی مسئولیت دارند و به تعبیر ایشان، کلام‌شان اثرگذار است، باید این تحلیل‌ها را با زبان‌های مختلف به جامعه منتقل کنیم، هر چند مردم شریف ما، خود بصیر و فهیم هستند.

آملی‌لاریجانی افزود: نکته‌ای که باید بر آن تأکید کنیم این است که مشاکل اقتصادی وجود دارد، نارسایی و گلایه‌مندی هم هست که به حق است، ولی نکته مهم این است که در کنار این‌ها، همت دستگاه‌های مسئول برای حل مشکلات هم وجود دارد و تلاش خودشان را هم می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه از همه مهم‌تر، آرمان‌های بلند انقلاب است و انقلاب اسلامی در دنیا کاری کرده که هنوز لوازم آن آشکار نشده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک نظام سیاسی بدیل و بدیع نسبت به لیبرال دموکراسی در دنیا خلق کرد و اتفاقاً غربی‌ها بیشتر از این خوف دارند تا اینکه از چند عملیات ما هراس داشته باشند. هر چند اقتدار نظامی ما اثرگذار است، اما تفکری که نظام جمهوری اسلامی در دنیا القا کرد، تفکری بسیار اثرگذارتر است.

آملی‌لاریجانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک نظریه سیاسی بدیلی برای نظام لیبرال دموکراسی بود که امروز در منطقه تأثیرات خود را داشته است و محور مقاومت مخلوق همین تفکر است، اظهار داشت: این چیزی است که غرب از آن می‌ترسد و البته صرف نظر از توانایی‌های نظامی و فناوری کشور، آن‌ها از اینکه فکر سیاسی بدیلی در دنیا پیدا شده که تفکر لیبرال دموکراسی را به چالش کشیده است، هراس دارند و اثرگذاری نظام اسلامی از این حیث بسیار مهم بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ما باید ارزش این مطلب را اولاً خودمان فهم کنیم و ثانیاً برای جامعه تبیین و القا کنیم، متذکر شد: آرمان‌های عظیمی که نظام جمهوری اسلامی بر آن بنا شده، با شهادت شهیدان و مجاهدت مجاهدان و معماری امام راحل و رهنمودهای رهبر انقلاب تثبیت شد.

آملی‌لاریجانی در پایان اظهار امیدواری کرد: خداوند متعال توفیق حضور در انتخابات و شرکت در پای صندوق‌های رأی را برای همه ما فراهم سازد که در اقتدار نظام و دفع تلاش‌های تخریبی دشمن و رسیدن به آرمان‌های بلند انقلاب مشارکت داشته باشیم و انتخابات پرشوری را رقم بزنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز