خبرگزاری کار ایران

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش:

ماموریت نیروی دریایی ایران به دریاهای آزاد گسترش پیدا کرده است/ نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۸۵۸

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان و کارکنان ناوگروه پاکستان با تاکید بر اینکه ماموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مناطق دریایی تحت حاکمیت به آب های مجاور و دریاهای آزاد گسترش پیدا کرده است، گفت: امنیت منطقه به دست کشور‌های همین منطقه میسر بوده و دیگر نیازی به حضور بیگانگان نیست.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار دوم قادر وظیفه فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع سفرا، وابستگان نظامی، فرماندهان و کارکنان ناوگروه صلح و دوستی پاکستان، اظهار داشت: دریا فرصتی بزرگ برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است.

وی افزود: امنیت دریانوردی در دنیای امروز باعث می‌شود کشورها بتوانند همواره نسبت به مراوده کالاها و خدمات از کشوری به کشور دیگر اقدام کنند و بی‎شک هر کشوری سعی دارد اقداماتی در خصوص امنیت دریایی به اجرا گذارد.

 فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این امنیت می‌تواند به صورت همکاری با یک کشور دوست یا هم‌پیمان انجام شود و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره علاقه‌مند و آماده توسعه تعاملات در زمینه‌های تمرینات مشترک دریایی، آموزش و همکاری‌های فنی و پشتیبانی با نیروی دریایی پاکستان بوده و بر این باور است که امکانات این دریای پر برکت متعلق به ملت‌های منطقه است.

امیر دریادار دوم قادر وظیفه یادآور شد: اکنون ماموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مناطق دریایی تحت حاکمیت به آب های مجاور و دریاهای آزاد گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ناو‌گروه ۸۶ اقتدار نداجا با انجام ماموریت صلح و دوستی در اقیانوس‌های هند، آرام، اطلس، دریای مدیترانه، دریای سرخ، دریای چین و بازدید از بنادر کشورهای دوست و اعزام هیات‌های بلند پایه به صورت متقابل، زمینه توسعه و تحکیم روابط را فراهم کرده است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط دو نیروی دریایی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد و اجرای تمرینات مشترک فرصتی را برای هماهنگی بیشتر در راستای اجرای هرگونه عملیات مشترک به وجود آورده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز