خبرگزاری کار ایران

حدادعادل:

سلامت مالی نمایندگان به اندازه مشارکت در انتخابات مهم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۳۷۶

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: از نظر ما سلامت اخلاقی و مالی نمایندگان به همان اندازه اهمیت دارد که مشارکت در انتخابات مهم است.

به گزارش ایلنا، غلامعلی حدادعادل در جلسه شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم افزایش مشارکت مردم در انتخابات اسفندماه، به بیانیه شورای ائتلاف اشاره و ماموریت جدی نیروهای ائتلاف در سراسر کشور را تلاش برای عملی کردن خواسته رهبر معظم انقلاب بیان کرد.

وی با بیان اینکه میزان حضور مردم در انتخابات مستقیماً در امنیت و اقتدار کشور نقش مهم و اساسی دارد، گفت: در مرحله بعد انتخاب افرادی که با شناخت درست و برنامه مناسب، مشکلات کشور را شناخته و برای حل آن برنامه‌ریزی کنند اهمیت اصلی را دارد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به مدت زمان باقی مانده تا اعلام رسمی اسامی تایید صلاحیت شدگان انتخابات توسط شورای نگهبان اشاره کرد و گفت هر بار پس از اعلام نتایج، اصلاح‌طلبان و برخی جریانات سو استفاده گر نوک حملات خود را به سمت شورای نگهبان برده و بخاطر عدم تایید برخی افراد به این مجموعه انقلابی حمله می‌کنند اما مردم باید بدانند که نباید در بررسی صلاحیت‌ها برای ورود به مجلس غفلت و با هیچ بهانه‌ای نمی‌توان از ضوابط قانونی و شرعی عبور کرد.

حدادعادل با اشاره به اینکه ما به عنوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن اینکه از شورای نگهبان که وظیفه سنگین بررسی صلاحیت‌ها را برعهده دارد حمایت می‌کنیم از آن‌ها درخواست داریم که زیر بار فشار گروه‌ها و اشخاص نرفته و اگر با دقت و بررسی کافی و متقن به این نتیجه رسیدند که کاندیدایی صلاحیت مالی، اخلاقی و امنیتی لازم را ندارد، نسبت به عدم تایید صلاحیت او تصمیم بگیرند.

وی گفت: افراد و چهره‌های سیاسی و نیروهای انقلابی به این واقعیت توجه داشته باشند که اگر افرادی که مشکلات اخلاقی و مالی دارند، در انتخابات تایید صلاحیت شوند، این موضوع ضد سیاست افزایش مشارکت در انتخابات خواهد بود و باعث کاهش حضور مردم در پای صندوق‌ها می‌شود چراکه اگر اهتمام شورای نگهبان برای تایید افراد صالح احساس شود، دعوت به مشارکت نیز افزایش خواهد یافت.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پایان نشست گفت: از نظر ما سلامت اخلاقی و مالی نمایندگان به همان اندازه اهمیت دارد که مشارکت در انتخابات مهم است و از دستگاه‌های نظارتی و بویژه شورای نگهبان تقاضا می‌کنیم با دقت وظایف خود را انجام داده و نه سخت‌گیرانه و نه با مسامحه نسبت به افراد اظهار نظر کنند و امیدوارم با این فرآیند مجلس دوازدهم مجلسی انقلابی، با افراد متخصص، لایق، کارآمد، باتجربه و سالم باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز