خبرگزاری کار ایران

بذرپاش در جمع خبرنگاران:

فاز۲ بندر شهید بهشتی به وسعت ۴۰ هکتار احداث می‌شود/ قطعه زاهدان به چابهار بزرگترین پروژه ریلی در تاریخ کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۹۰۶

وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر شهید بهشتی ارزش بسیار بالایی در حوزه ترانزیت کالا دارد که با اتصال به خط آهن چابهار، زاهدان و سرخش ارزش فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. بزرگترین پروژه ریلی در تاریخ کشور قطعه زاهدان به چابهار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت در سخنانی گفت: روز گذشته سفری به چابهار داشتیم برای چند کار مهم، یکی از مهمترین پروژه های کشور توسعه بندر شعید بهشتی چابهار است که الحمدلله دیروز ۸۱۰۰ میلیارد تومان با بخشی خصوصی بندرشهید بهشتی چابهار، عقد قراردادی که حدود دو هفته قبل انجام شده بود طی مراسمی اجرای این پروژه آغاز شد.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان هم به بهره برداری رسیده و هم آغاز شد که توسط خود سازمان بنادر و دریانوردی اتفاق می‌افد و این اتفاق بسیار بزرگی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه عنوان کرد: دیروز هم تصمیم گرفتیم فاز۲ بندر شهید بهشتی را به کنسرسیوم شرکت‌های داخلی با محوریت شرکت‌های حمل و نقل دریایی یا کشتیرانی واگذار کنیم، مذاکرات خوبی انجام شد که فاز ۲ به وسعت حدود ۴۰ هکتار بتوانیم ان‌شاءالله هرچه سریع‌تر این فاز را آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این بندر ارزش بسیار بالایی در حوزه ترانزیت کالا دارد، منتها اتصال آن به ریل چابهار-زاهدان به ارزش این بندر خواهد افزود؛ بعنوان بندری که نزدیک دسترسی ما را به آب‌های آزاد بین‌المللی دارد که با اتصال به خط آهن چابهار، زاهدان و سرخش ارزش فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. بزرگترین پروژه ریلی در تاریخ کشور قطعه زاهدان به چابهار است که تلاش می کنیم تا اواخر سال آینده این پروژه به طول کامل به بهره برداری برسد.

بذرپاش خاطرنشان کرد: این پروژه با کوه های سختی مواجه است، در همین راستا ۳۹ رشته تونل در این مسیر به بهره‌برداری رسیده است. ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه راه سازی در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده و یا در حال اجرا است و با اجرای این پروژه‌ها، استان سیستان و بلوچستان به کارگاه بزرگ راهسازی تبدیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز