خبرگزاری کار ایران

سعید جلیلی:

منطق مقاومت با ایستادگی در مسیر پیشرفت، موازنۀ قوا را تغییر داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۸۱۲

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: تجربۀ زیسته پیش روی ماست که آمریکا فعال مایشاء نیست. این واقعیت و تجرب گرانبها، باید سوخت پیشران ما برای حرکت رو به جلو باشد.

به گزارش ایلنا، سعید جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه اراک، گفت: همت بلند مقاومت، بلندپروازی‌های رؤیای آمریکایی را از قهقهه‌های بدمستانه در افغانستان و عراق به قهقرای شکست‌های پی‌درپی در عراق سوریه و لبنان و غزه کشاند و افسانۀ قدرت بلامنازع نظامی را به سخره گرفت.

نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، با اشاره به پیشرفت‌های علمی و فناورانه علی‌رغم تحریم‌ها، اظهار داشت: از نفوذ به اقطار آسمان‌ها تا شکافت هسته ذره‌ها، افسانه «فاصله نجومی دست‌نیافتنی» را رسوا کرد و هم «ابرقدرت اقتصادی» را واداشت به شکست فاحش ابزار تحریم اعتراف کند.

وی افزود: ایستادگی بر سر آرای مردم و استقلال ملت‌های منطقه، از تناقض افسانۀ دموکراسی آمریکایی در کودتا علیه مردم‌سالاری و هم‌پیمانی با مستبدان و پشتیبانی از تشکیل داعش پرده انداخت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این نکته که «منطق مقاومت نه با عربده‌ها ترسید و نه با وسوسه‌ها از عزم فتح قله‌ها دست کشید»، بیان داشت: بدین‌ترتیب، برخلاف روزگار خوشی که آمریکا تفرقه و عقب‌نشینی را با انحراف و انصراف از مبارزه و پیشرفت به دیگران می‌پذیراند، منطق مقاومت نه با عربده‌ها ترسید و نه با وسوسه‌ها از عزم فتح قله‌ها دست کشید و با ایستادگی در مسیر پیشرفت، رفته رفته موازنۀ قوا را تغییر داد.

وی افزود: چه در انقلاب، چه در تلاطمات ابتدای آن، چه در جنگ، چه در تجربه‌های گران‌بهای دیگری که نه در نظریه که در تجربه پنبۀ پهلوان سلطه‌گر را زد و پوچی ادعای قدرت شکست‌ناپذیر و ارادۀ بی‌مانع استکبار را برملا کرد. اکنون این حقیقت به شکل یک واقعۀ ماضی، یک تجربۀ زیسته پیش روی ماست که آمریکا فعال مایشاء نیست.

جلیلی در ادامه گفت: با این حال این واقعیت کافی نیست، بلکه این واقعیت، این تجربۀ گرانبها، باید سوخت پیشران ما برای حرکت رو به جلو باشد.

جلیلی با بیان اینکه این واقعیت مثال نقضی است بر قاعده‌های کلی‌ای که غربزدگان برای پذیرش سلطۀ سلطه‌پذیران همیشه القا می‌کردند، اظهار داشت: این تجربه پس‌زنندۀ همۀ تردیدهایی است که با ترساندن از قدرت بی‌رقیب ابرقدرت، ندای نمی‌شود نمی‌توان سر می‌دهند. این نشانه‌ها همۀ آن افسانه‌های مانع‌تراش را ابطال کرده است، پس اکنون این ذخیرۀ تاریخی باید مایۀ اقدام ابتکاری ما برای تعامل سازنده و گسترده با جهان باشد.

نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی با بیان این نکته که شکستن هیبت ابرقدرت، دست و پای ما را از باورهای دست‌وپاگیر تردید افکن باز می‌کند، گفت: در نتیجۀ یک عرصۀ وسیع برای اقدام پیش روی ما میگشاید. صرف دلخوشی با یاد و خاطره آن خاطرات هیبت‌شکن، نباید منجر شود از فرصت‌های وسیعی که در این عرصه پدید آمده غفلت کنیم.

وی افزود: نفوذ به اقطار آسمان و شکافت هسته، افسانه فاصله نجومی را شکست، اما نباید غفلت کنیم که فرصت برای جهش در دانش بیش از اینهاست و عرصه برای دستاوردهای بازی‌عوض‌کن گسترده‌تر از این حرف‌هاست.

جلیلی اظهار داشت: ایستادگی در برابر تحریم افسانۀ ابرقدرت همه‌کارۀ اقتصادی را شکست، اما نباید غفلت کنیم که فرصت برای جهش در اقتصاد بیش از اینهاست و عرصه برای ابتکار اقتصادی و حتی آفند علیه تحریم گسترده‌تر از این حرف‌هاست.

وی در ادامه گفت: ایستادگی بر مردم‌سالاری دینی و دفاع از استقلال کشورها افسانۀ دموکراسی غربی را شکست، اما نباید غفلت کنیم که فرصت برای جهش در مشارکت سیاسی مردم بیش از این‌هاست و عرصه برای وظیفۀ سیاسی در داخل و خارج گسترده‌تر از این حرف‌هاست.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی، با بیان اینکه شکست آمریکا در عراق و سوریه و لبنان و غزه افسانۀ قدرت نظامی را شکست، بیان کرد: اما نباید غفلت کنیم که فرصت برای جهش در اقتدار بیش از این حرف ها است و عرصه برای ارتقا قدرت نرم و فناوری های جدید و تغییر معادلات قدرت گسترده‌تر از این حرف‌هاست.

جلیلی در پایان سخنان خود در این نشست، گفت: در زمان شکست افسانه‌های امریکایی نباید منفعل بود و صرفا تماشا کرد، به تعبیر مقام معظم رهبری باید «خیز برداشت و حماسه آفرید» و «شانه زیر بار مسئولیت داد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز