خبرگزاری کار ایران

با حضور فرمانده کل ارتش؛

نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی ارتش افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۶۸۶

نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هم‌زمان با هفتم آذر و ایام گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی دریایی ارتش با حضور امیر سرلشکر موسوی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هم‌زمان با هفتم آذر و ایام گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های دریادلان نیروی دریایی ارتش، امروز (شنبه) با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در محل نمایشگاه‌های ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
 
 در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای علمی و فنی نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های مختلف تسلیحات دریایی، سامانه‌های موشکی ضد کشتی از زیر سطح به سطح، سامانه‌های پیشرفته اطلاعاتی، مخابراتی و جنگ‌های الکترونیکی و بومی‌سازی انواع قطعات پیچیده و گلوگاهی به نمایش درآمد.
 
از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه که با تأکید بر بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های علمی و تخصص نخبگان دانشگاهی مراکز علمی و پژوهشی شرکت‌های دانش‌بنیان بومی برگزار شده است.
 
 ارائه تعداد قابل‌توجهی از تجهیزات زیر سامانه‌ها و شناورهای سطحی و زیر سطحی پروازی با قابلیت انجام مأموریت‌های کشف دریایی و ساحلی و همچنین داده‌پردازی محیطی است. همچنین در این نمایشگاه از پویانمایی آموزشی و چندین جلد کتاب فنی تخصصی در حوزه‌های مختلف دریایی رونمایی شد و همچنین نمونه اول چند محصول ساخته شده در قالب فعالیت‌های تحقیقاتی و پشتیبانی به نمایش گذاشته شد.
 
 رونمایی از شناور زیر سطحی بدون سرنشین ROV
 
 این شناور بدون سرنشین و کنترل از راه دور قابلیت شناسایی، کشف و انهدام مین‌های لنگری و کف‌خواب را دارد؛ همچنین قابلیت حمل محموله‌های لازم جهت پاک‌سازی و انهدام مین‌ها از دیگر قابلیت‌های آن است. این شناور تا ۲۰۰ متر عمق توان عملیات دارد و همچنین ۲۴ ساعت مداومت دریانوردی دارد و برای انهدام انواع مین‌های دریایی بکار گرفته می‌شود.
 استفاده از تجهیزات بدون سرنشین در سطح ارتش‌های جهان در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و نیروهای مسلح کشورمان در این عرصه نیز با همکاری وزارت دفاع، پشتیبانی نیروهای مسلح، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی و واحدهای دانشگاهی به دستاوردهای چشمگیری رسیده است.

 رونمایی از پهپاد عمودپرتاب چمروش ۴
 
 این پهپاد با قابلیت عمودپرتاب می‌تواند به‌راحتی از انواع شناورهای نیروی دریایی به پرواز درآید و مأموریت‌های محوله را انجام دهد. همچنین پهپاد هما و پهپاد پلیکان که از جمله پهپادهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند که در این نمایشگاه به‌نمایش‌درآمده‌اند.
 
رونمایی از شناور سطحی هوشمند بدون سرنشین
 
این شناور سطحی هوشمند با موتور DC است که در دسته شناورهای بدون سرنشین قرار دارد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز