خبرگزاری کار ایران

رزمایش مشترک دریایی امداد و نجات ایران و عمان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۲۶۹

رزمایش مشترک‌ دریایی امداد و نجات با حضور شناوهای رزمی و پروازی نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، در شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز برگزار شد.

به گزارش ایلنا،  از ارتش، یازدهمین رزمایش‌ دریایی «امداد و نجات» ایران و عمان به منظور ارتقاء آمادگی رزمی و اجرای  توافقات بعمل آمده مرتبط با سناریوهای امینت دریایی در کمیسیون‌های مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، بر اساس طرح‌های عملیاتی دریاپایه، به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت شناوهای رزمی و واحدهای پروازی نیروی دریایی ارتش، نیروی هوایی ارتش، نیروی دریایی سپاه پاسداران، اداره بنادر و دریانوردی، دریابانی فراجا و نیروی دریایی سلطنت عمان، در محدوده آب‌های شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز، صبح امروز (پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲) برگزار شد.

در این رزمایش یک روزه، بالگردهای نظامی دو کشور، همزمان با عملیات رصد و پایش تردد شناورهای نظامی و تجاری توسط پهبادهای جمهوری اسلامی ایران و هواپیماهای شناسایی نیروی هوایی ارتش در شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز در حضور روسای کمیته مشترک دوستی نظامی دو کشور در صحنه رزمایش، از یگان‌های رزمی سطحی پشتیبانی کردند.

طرح‌ریزی، هماهنگی و یکنواختی در اجرای موفق سناریوهای مختلف بین واحدهای رزمی شناوری و پروازی دو کشور و اشراف کامل اطلاعاتی و اثربخشی فرماندهی و کنترل مشترک بر عملیات پیش‌بینی شده، نشان‌دهنده توانمندی و نقش مهم جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در تأمین امنیت شاهراه انرژی جهان، تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان بدون حضور نیروهای فرامنطقه‌ای دارد.
حضور اثرگذار ناوشکن های تمام ایرانی دنا و سهند در کنار دیگر واحدهای رزمی سطحی، جلوه زیبایی از خودکفایی ملی در حوزه تجهیزات دفاع دریایی به نمایش گذاشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز