خبرگزاری کار ایران

آغاز فرآیند بررسی تدوین سیاست‌های کلی فرهنگ و هنر در مجمع تشخیص مصلحت نظام

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۰۴۹

جلسه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام با موضوع بررسی ابعاد مسائل فرهنگی و هنری کشور به منظور تدوین سیاست های کلی "فرهنگ و هنر" به ریاست آیت الله اراکی و با حضور اعضا کمیسیون و حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، آیت الله محسن اراکی، رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع با تقدیر از اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضرورت بررسی های کارشناسی مورد نیاز هر گزاره در بندهای سیاستی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کار ویژه مجمع تشخیص مصحلت نظام تدوین سیاست های کلی نظام می باشد، اما بدین منظور باید نسبت میان اصول فرهنگی و مهندسی فرهنگی تعیین شود.

وی تاکید کرد: اهداف سیاست های کلی باید منسجم و جهت دار تعریف و تعیین شوند. تا این سیاست های کلی بر کل عوامل فرهنگی کشور حاکم شود.

در ادامه جلسه حسین مظفر، نایب رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی با اشاره  به ارتباط وسیع و مشترک این کمیسیون با شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:  ضرورت دارد ایده اولیه سیاست های کلی فرهنگ و هنر با مشارکت و هم فکری شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و تدوین شود.

حجت الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به ستاد های چهارگانه این شورا اشاره کرد و گفت:  شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستادهای آن با در اختیار داشتن نقشه مهندسی فرهنگی کشور، در جهت تدوین ایده اولیه به مجمع تشخیص مصلحت و این کمیسیون کمک خواهند کرد تا در تدوین  بهتر و کارآمدتر سیاست مهمی چون سیاست های کلی فرهنگ و هنر که از وظایف مجمع می باشد، مشارکت داشته باشد.

در پایان جهت همکاری بیشتر و بهتر  دو نهاد در تدوین سیاست های کلی فرهنگ و هنر، مقرر گردید کار گروه مشترکی بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل گردد تا با همکاری و تبادل نظر، نسبت به تدوین پیش نویس ایده اولیه سیاست های کلی فرهنگ و هنر اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز