خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی جزئیات برنامه هفتم توسعه؛

شرط بهره‌مندی کارفرمایان از مزایای تامین اجتماعی مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۴۶۳

مجلس مقرر کردند تا کارفرمایان اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی غیردولتی، مشروط به عدم پوشش بیمه بازنشستگی در سایر صندوق ها می توانند در زمره مشمولین قانون تأمین اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۸ آبان۱۴۰۲ ) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ث) اصلاحی ماده ۲۹ این لایحه با ۱۹۱ رأی موافق، ۱ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند (ث) اصلاحی ماده ۲۹ لایحه مذکور؛ کارفرمایان موضوع بند (۴) ماده (۲) قانون تأمین اجتماعی مصوب۳/۴/۱۳۵۴ اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی غیردولتی، مشروط به عدم پوشش بیمه بازنشستگی در سایر صندوق ها به ترتیب مقرر در ماده (۲۸) قانون مذکور و اصلاحات بعدی آن می توانند در زمره مشمولین قانون تأمین اجتماعی قرار گیرند. آیین نامه اجرائی موضوع این بند شامل مشمولین، فرایند اجرائی، تعریف استمرار پوشش بیمه ای و دستمزد مبنای کسر حق بیمه ظرف شش ماه از لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز