خبرگزاری کار ایران

به میزبانی وزارت امور خارجه برگزار شد؛

برگزاری اولین دور گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و روسیه در خصوص بریکس

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۵۱۷

اولین دور گفت‌وگوهای دو جانبه معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه صبح امروز به میزبانی معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه این کشور در امور بریکس طی این مذاکرات، پس از تبریک عضویت ایران در این گروه، به آغاز ریاست دوره‌ای روسیه از ابتدای ژانویه ۲۰۲۴ اشاره کرد و اولویت‌های روسیه در خصوص بریکس را در دوران ریاست کشورش بر این سازمان تشریح کرد.

مقام روس همچنین گزارشی مشروح از سوابق و پیشینه اقدامات بریکس را ارائه کرد. 

مهدی صفری نیز در این دیدار حوزه فعالیت‌های بریکس را بسیار گسترده و متنوع توصیف کرد.

وی همچنین عزم جدی ایران برای حضور فعال در این گروه را بیان کرد و گفت: وزارت امور خارجه ایران نهایت تلاش خود را در ایفای نقشی مؤثر و سازنده در بریکس به کار خواهد بست.

در این دور از مذاکرات درخصوص فعالیت‌های بریکس در زمینه‌های اقتصادی، مالی، تجارت، انرژی، حمل و نقل، پارلمانی، کشاورزی، فن آوری های نوین، علمی – پژوهشی، بهداشت، فنآوری اطلاعات، محیط زیست، هوا – فضا، ورزشی، فرهنگی، جوانان و همچنین توسعه بریکس در آینده مذاکره و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز