خبرگزاری کار ایران

خاندوزی در جمع خبرنگاران:

پرداخت تسهیلات خرد در ۴ ماه پایانی سال نیازمند تصمیم‌گیری در شورای پول و اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۳۶۹

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به سیاست‌های کنترل سقف ترازنامه بانک‌ها بسیاری از مردم همچنان در صف دریافت وام خرد باقی ماندند و طبق سقفی که بانک مرکزی تعیین کرده بانک‌ها خیلی امکان پرداخت تسهیلات خرد ندارند. این مساله نیازمند آن است که یک تصمیمی برای ۴ ماهه آخر سال صورت گیرد و ان‌شاءالله در شواری پول این تصمیم گیری انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با مانع‌تراشی و خودداری بانک‌ها از پرداخت تسهیلات خرد، گفت: در بحث پرداخت تسهیلات خرد دو محور وجود دارد؛ محور اول در رابطه با پرداخت تسهیلات خرد است و محور دوم اینکه بانکی که پرداخت حقوق یا مستمری افراد در همان بانک انجام می‌شود نباید درخواست ضامن دیگر کنند.

وی ادامه داد: در محور پرداخت تسهیلات خرد گرچه عدد پرداختی امسال به شکل معناداری بیش از سال ۱۴۰۱ است اما با توجه به سیاست‌های کنترل سقف ترازنامه بانک‌ها فرمایش شما درست است بسیاری از مردم همچنان در صف دریافت وام خرد باقی ماندند و طبق سقفی که بانک مرکزی تعیین کرده بانک‌ها خیلی امکان پرداخت تسهیلات خرد ندارند. این مساله نیازمند آن است که یک تصمیمی برای ۴ ماهه آخر سال صورت گیرد و ان‌شاءالله در شواری پول این تصمیم گیری انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد در ادامه ابراز داشت: اما در رابطه با محور دوم یعنی موضوع اخذ ضمانت نامه یا تضامینی فراتر از دریافت حقوق یا مستمری از بانک‌ها هر موردی از تخلف که باشد دستور آقای رئیس جمهور و مصوبه مجمع عمومی بانک های دولتی همچنان سر جای خودش است و حتما بازرسی وزارتخانه نسبت به آن رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز