خبرگزاری کار ایران

با رأی نمایندگان و در برنامه هفتم توسعه تصویب شد؛

تکلیف دستگاه‌های اجرایی و معاونت علمی برای بومی‌سازی ۱۰ درصد کالاها در صورت احراز توانمندی شرکت‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۶۲۸

نمایندگان مجلس دستگاه‌های اجرائی را مکلف کردند با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به بومی‌سازی ۱۰ درصد کالاها در صورت احراز توانمندی شرکت‌ها و موسسات در تأمین کالا اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (د) ماده ۹۹ اصلاحی لایحه مذکور با ۱۷۶ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس بند (د) ماده ۹۹ اصلاحی لایحه مذکور؛ در راستای رفع گلوگاه‌های فناورانه دستگاه‌های اجرائی و داخلی‌سازی اقلام راهبردی موضوع ماده(۱) قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب۳۱/۲/۱۴۰۱ و اجرای طرح‌های پیشران، دستگاه‌های اجرائی مکلفند با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با استفاده از ظرفیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر ظرفیت‌های قانونی، اقدامات لازم جهت داخلی‌سازی حداقل هرسال ده درصد( %۱۰) از کالاها و خدمات راهبردی موضوع ماده(۱) قانون مذکور مورد نیاز بخش خود را با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و جهاد دانشگاهی درصورت احراز توانمندی این شرکت‌ها و مؤسسات در تأمین کالا و خدمات موصوف توسط وزارتخانه ذیربط، بعمل آورند.

آئین‌نامه اجرائی این بند ظرف سه ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با همکاری سازمان تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز