خبرگزاری کار ایران

مالک شریعتی:

مجلس یازدهم در حوزه سیاست خارجی ما را از یک جریان منفعل به یک جریان فعال تبدیل کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۶۵۴

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: : مجلس یازدهم در حوزه سیاست خارجی ما را از یک جریان منفعل به یک جریان فعال تبدیل کرده است، ما در حوزه بین‌الملل با وجود تشدید تحریم‌ها به طور فعال عمل می‌‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری جبهه تحول خواهان انقلاب با حضور مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، محمد جواد عامری دبیرکل جمعیت جمعیت ایثارگران و مالک شریعتی دبیرکل جمعیت رهپویان‌ انقلاب اسلامی با موضوع  عملکرد مجلس انقلابی و دولت سیزدهم برگزار شد.

مجتبی شاکری، دبیر کل‌جمعیت جانبازان گفت: به میزانی که ما از پیروزی انقلاب فاصله می‌گیریم، می‌بینیم که اندیشه مکتب امام گسترش بیشتری پیدا می‌کند و بسیاری از وعده‌ها به ویژه در عرصه بین‌المللی محقق می‌شود و ما آن را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: ما پیروزی انقلاب را کار بزرگی می‌دانیم که در مبارزه با استکبار بسیار موثر بوده و با مقاومت مردم توانست به تاسیس یک‌نظام منجر شود. ماجرای تسخیر لانه جاسوسی هیبت آمریکا را شکست و نظریه‌هایی که در علم بین‌الملل‌ در خصوص آمریکا  تدریس می‌شد، به نوعی فرو ریخت.

شاکری تصریح کرد: ما ماجرای طوفان الاقصی را باید سر فصل جدیدی در نظر بگیریم که یک حرکت انقلابی را رقم زده و ما را به سمت افق‌های جدید برده است. دیدیم که در‌ تمام دنیا شعار مرگ بر اسراییل سر داده شد که نشان داد مظلومیت مردم فلسطین توانسته جای خود را پیدا‌ کند.

دبیرکل جمعیت جانبازان کشور عنوان کرد: ترساندن یک مجموعه با جنایت، کودک‌کشی و‌ کارهای غیرانسانی در منطق کسانی که اندیشه دینی دارند، پاسخ روشنی دارد و آن‌ این است که جواب این خون‌ها را چه کسی می‌دهد؟

مالک شریعتی، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: با گذشت دو سال از عمر دولت وضعیت، تقریبا قابل ارزیابی است و آنچه که به طور کلی می‌توانیم ‌در‌ خصوص ‌مجلس بیان‌کنیم این است که  مجلس یازدهم ناظر به حل مسائل کشور عمل کرده و به نسبت مجالس گذشته ناظر به حل مسائل بوده است.

وی گفت: مجلس یازدهم در حوزه سیاست خارجی ما را از یک جریان منفعل به یک جریان فعال تبدیل کرده است، ما در حوزه بین‌الملل با وجود تشدید تحریم‌ها به طور فعال عمل می‌‌کنیم.

شریعتی با بیان اینکه در‌حوزه پالایشگاه‌سازی، پزشکی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اصلاح قانون بانک‌ مرکزی، کارهای عقب افتاده انجام شد، گفت:  مجلس در بحث نظارت، کار خود را به خوبی انجام داد ولی در‌ حوزه سیاسی یک‌مقداری منفعل بود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: در‌حوزه دولت هم اگر شرایط فعلی را ببینیم، شرایط، شرایط مطلوبی به معنای واقعی نیست اما در دولت به نسبت آنچه که تحویل گرفته شد کار به خوبی صورت گرفته است.

شریعتی تاکید کرد: این دولت نسبت به دولت گذشته شرایط با ثباتی را دارد؛ الان تورم ۴۰ درصد است اما همان ۴۰ درصد هم‌ تورم بالایی است.

وی افزود: در سرعت عمل، سرعت مطلوبی وجود ندارد و با اینکه به برخی افراد انتقاد داشتیم که بانی وضعیت موجود هستند اما برخی دستگاه‌ها همان روند را طی می‌کنند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان کرد: مجموعا از رویکردهای دولت راضی هستیم اما مشکلات را هم بیان می‌کنیم. دولت ضمن پیگیری حل مشکلات، سرنوشت مردم را به برجام گره نزده است؛ امروز سیاست خارجی دولت سیزدهم تحرک بسیاری خوبی دارد.

شریعتی اظهار کرد: ما در فروش نفت به روز هستیم و باید مسائل تولیدی کشور سرعت بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز