خبرگزاری کار ایران

مذاکره تفصیلی رییسی و اردوغان درباره فلسطین/ تاکید بر توقف فوری بمباران ها و رفع محاصره

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۳۳۸

سید ابراهیم رییسی و رجب طیب اردوغان پس از مذاکرات تفصیلی در خصوص موضوع فلسطین در حاشیه اجلاس اکو در ازبکستان، بر لزوم اتخاذ تصمیمات عملی و اثربخش در اجلاس سران کشورهای اسلامی در ریاض تاکید کردند و گفتند بمباران غزه باید فورا متوقف و محاصره غزه رفع شود.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رییسی و رجب طیب اردوغان پس از مذاکرات تفصیلی در خصوص موضوع فلسطین در حاشیه اجلاس اکو در ازبکستان، بر لزوم اتخاذ تصمیمات عملی و اثربخش در اجلاس سران کشورهای اسلامی در ریاض تاکید کردند و گفتند بمباران غزه باید فورا متوقف و محاصره غزه رفع شود.

در حاشیه شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی «اکو» رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار روابط ایران و ترکیه را رو به گسترش توصیف کرد و بر فراهم بودن زمینه برای توسعه بیشتر روابط به‌ویژه در بخش تجاری و اقتصادی و ارتقای آن به سطوح بالاتر تاکید کرد.

رئیسی بخش نفت و گاز را از جمله حوزه‌های همکاری مورد علاقه دو کشور دانست و با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ابراز امیدواری کرد در مقطع فعلی دو کشور گام‌های موثرتری در این زمینه بردارند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این دیدار مسئله فلسطین و جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی در غزه را مهمترین دغدغه امروز دو کشور و بلکه جهان اسلام و بشریت دانست و ضمن تقدیر از مواضع حمایتگرانه رئیس جمهور ترکیه از مردم غزه تصریح کرد: معتقدیم در شرایط فعلی باید فراتر از اعلام مواضع، گام‌های عملی برای آتش‌بس فوری، رفع محاصره غزه و امدادرسانی به مردم مظلوم این منطقه صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز