خبرگزاری کار ایران

میرمحمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

بیماری ویروسی شایع در کشور «آنفولانزا» است/ ورود سویه جدید کرونا به کشور مطرح نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۸۴۵

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: عمده علائمی که ما شاهد آن هستیم مانند بی‌حالی یا دردهایی که مانند دردکمر، دردهای عضلانی، خستگی، کوفتگی و سردردهای شدید این‌ها عمدتا علائم آنفولانزا است و هنوز کسی این بحث که سویه جدیدی از کرونا وارد کشور شده باشد را تایید نکرده است.

سید جلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره «شایع شدن بیماری ویروسی در کشور و توصیه به استفاده از ماسک است و اینکه آیا با سویه جدید کرونا مواجه هستیم؟»، گفت: ببینید تا الان کسی سویه جدید کرونا را مطرح نکرده است، عمدتاً بحثی که وزارت بهداشت و درمان مطرح کرده بیماری آنفولانزا است.

وی تاکید کرد: در واقع نوع بیماری ویروسی که امروز مطرح است و در کشور شیوع پیدا کرده، آنفولانزا و سرماخوردگی است.

نماینده مردم میبد در مجلس خاطرنشان کرد: عمده علائمی که ما شاهد آن هستیم، مانند بی‌حالی یا دردهایی مانند دردکمر، دردهای عضلانی، خستگی، کوفتگی و سردردهای شدید است که این‌ها عمدتا علائم آنفولانزا است و هنوز کسی این بحث که سویه جدیدی از کرونا وارد کشور شده باشد را تایید نکرده است.

میرمحمدی در ادامه عنوان کرد: درمان این بیماری هم عمدتاً درمان‌های حمایتی است، یعنی مراجعه به پزشک باید داشته باشند اما عمدتا درمان‌ها حمایتی است مانند مصرف مایعات و استراحت و به کسانی که در گروه‌های پرخطر هستند مانند سالمندان یا کسانی که بیماری‌هایی در حوزه ضعف ایمنی بدن دارند یا به بیماری‌های صعب العلاج مبتلا هستند توصیه می‌شود این گروه از افراد نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام کنند.

وی در پاسخ به این که «توصیه به استفاده از ماسک نگرانی‌ها نسبت به شیوع مجدد کرونا را افزایش داده است»، گفت: ماسک در همه شرایط خوب است به خصوص در فصل زمستان که سرماخوردگی بسیار شایع می‌شود بهترین راه پیشگیری ماسک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز