خبرگزاری کار ایران

امیر آشتیانی در دیدار سفیر ترکیه:

صهیونیست‌ها به هیچ‌ یک از اهدافشان در غزه نمی‌رسند/ تغییر مرزهای تاریخی و ژئوپلتیک در منطقه آسیب‌زا است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۷۷۰

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در غزه نخواهد رسید و دخالت و حمایت آمریکا و غربی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی شرایط امنیتی منطقه را پیچیده‌تر کرده است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار حجابی کرلانگیچ، سفیر ترکیه با وی در ستاد وزارت دفاع با تأکید بر اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی ایران و ترکیه، گفت: از گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی دوجانبه استقبال می‌کنیم. تقویت همکاری دو کشور برای همه منطقه و جهان اسلام مفید و هماهنگی در اتخاذ مواضع در زمینه مسائل مهم منطقه و بین‌المللی لازم است.

وی با اشاره به حوادث منطقه و بمباران‌ مناطق مسکونی در غزه از سوی صهیونیست‌ها اظهار داشت: مسئله اول جهان اسلام و همه دنیا موضوع فلسطین است؛ بطور قطع، رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در غزه نخواهد رسید و دخالت و حمایت آمریکا و غربی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیز شرایط امنیتی منطقه را پیچیده‌تر کرده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه عملیات رزمندگان و مقاومت فلسطین برآمده از توانمندی‌های بومی و روحیه مقاومت آنان و بازتابی از چند دهه فشار تحریم و تحقیر بوده است، تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی بعنوان یک عملیات کاملا فلسطینی موفق، با دستاوردهای بزرگ آن، به خوبی پوشالی بودن قدرت رژیم صهیونیسیت را عیان کرد.

آشتیانی با تأکید بر اقدامات عملی مانند تحریم‌های اقتصادی و توقف صادرات انرژی و سوخت، تحریم‌های هوایی و بسیاری از اقدامات دیگر توسط دولت.های اسلامی علیه رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: قطعاً لازم است این کشورها بویژه کشورهای مهم منطقه بعنوان وظیفه شرعی و انسانی در این خصوص قاطعانه‌تر و  هماهنگ‌تر موضعگیری و اقدام کنند.

وی با اشاره به تحولات قفقاز ابراز داشت: ثبات و امنیت در مناطق پیرامونی ما نظیر منطقه غرب آسیا(خاورمیانه)، آسیای مرکزی و قفقاز دارای اهمیت اساسی برای دو ایران و ترکیه است و تجربه نشان داده، همکاری و رایزنی دو کشور می‌تواند منجر به توازن، تعادل و ثبات در منطقه شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه سیاست اصولی  جمهوری اسلامی ایران، حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه است، عنوان کرد: حاکمیت سیاسی کشورهای منطقه باید محترم شمرده شود و به طور قطع مشارکت ایران و ترکیه می‌تواند در ایجاد ثبات و امنیت منطقه و مقابله با اقدامات تجزیه طلبانه مفید و مؤثر باشد.

آشتیانی ادامه د: به جد معتقدیم تغییر مرزهای تاریخی و ژئوپلتیک در منطقه امری آسیب‌زا و مخرب برای امنیت منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز