خبرگزاری کار ایران

قالیباف در مراسم ۱۳ آبان:

بدبختی‌های امروز ریشه در خوی حیوان‌صفتی دولتمردان آمریکایی دارد/ منافع ملی‌ ما هیچ منافاتی با آموزهای دینی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۳۷۵

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها همیشه در حال توطئه‌ از جمله جنگ و تجزیه طلبی هستند این‌ها همه نشان‌دهنده خوی اسکتباری و ظلم آمریکا است همه بدبختی‌های امروز ریشه در خوی حیوان‌صفتی دولت‌مردان آمریکایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمدباقر قالیباف در گردهمایی امروز به مناسبت روز دانش آموز و مبارزه با استکبار گفت: بدون شک تاریخ همه ملت‌ها، اقوام و ادیان پر از نقاط فراز و نشیب است ما هم در ایران اسلامی و عزیزمان در نهضت اسلامی‌مان به رهبری حضرت امام (رض) در این نهضت اسلامی که مایه حیات اسلامی شد، روزها و هفته‌های خاصی را داریم از جمله همین روز ۱۳ آبان است.

وی با یادآوری اینکه بعد از ۱۵ خرداد سال ۴۲ در سال ۱۳۴۳ حضرت امام در چهارم آبان ماه که بحث کاپیتالسیون مطرح شد یک سخنرانی تاریخی داشتند، ادامه داد: امام فرمودند «رئیس‌جمهور آمریکا بداند که منفورترین افراد دنیا پیش ملت ما است. امروز منفورترین افراد بشر است پیش ملت ما، تمام گرفتاری ما از این آمریکاست تمام گرفتاری های ما از آمریکا و اسرائیل است و اسرائیل هم برای آمریکاست.» همین جا بود که در ۱۳ آبان حضرت امام را به ترکیه و بعد هم نجف تبعید کردند. حتی اگر نگاه به سال‌های قبل داشته باشیم در سال ۱۳۲۲ حضرت امام این نکات را نسبت به پهلوی دوم گفتند.

رئیس مجلس افزود: ۱۳ آبان روزی بود که دانش آموزان عزیز را در میدان انقلاب و دانشگاه تهران به خاک و خون کشیدند و بعد از انقلاب در سال ۵۸ ما شاهد تسخیر لانه جاسوسی بودیم که امام فرمودند این از انقلاب دوم بهتر بود. آمریکایی‌ها همیشه در حال توطئه‌ از جمله جنگ و تجزیه‌طلبی هستند این‌ها همه نشان‌دهنده ز خوی استکباری و ظلم آمریکا است همه بدبختی‌های امروز ریشه در خوی حیوان‌صفتی دولتمردان آمریکایی دارد. روحیه انقلاب اسلامی و حضرت امام از همان ابتدا روحیه مقاومت در برابر ظلم بوده است. این منطق کاملا دینی و منطبق با سنت‌های الهی است. آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس همیشه به دنبال توطئه در این کشور بوده‌اند.

قالیباف با اشاره به این که همیشه در تاریخ آمریکایی‌ها در هر شراطی مقابل امنیت ملی، پیشرفت و استقلال ما ایستادند و این را تایخ گواه می‌دهد، گفت: الان هم دنبال این هستند که ما را از قدرت و پیشرفت اقتصادی بازدارند. اگر ما منافع ملی‌مان را در نظر بگیریم هیچ منافاتی با آموزهای دینی ما ندارد. مقاومت اهل تدبیر، هوشمندی، شجاعت و حساب و کتاب و البته ایمان و باور است. ما حساب و کتاب، تدبیر و  شجاعت داریم و امیدمان به خدایی است که در محاسبات من و شما و دشمن‌ها نیست.

رئیس مجلس با بیان این که شکی در این نیست که مقاومت هزینه دارد اما بدانیم که تسلیم شدن و کُرنش کردن هم دارای هزینه است، عنوان کرد: منتهی هزینه مقاومت هم چون سرمایه‌ گذاری است اما هزینه تسلیم به معنای باج دادن، ربا گرفتن و ربا دادن بوده و همه چیز حتی شرافت، انسانیت، استقلال و آزادی را از دست می‌دهد.انتهای مسیر سازش، ورشکستگی و سرشکستگی و انتهای مسیر مقاومت پیروزی و سربلندی و عزت است،مروز نمونه مشخص و روشن مقاومت را به عینه می‌بینید لازم نیست به دهها سال قبل بازگردیم بلکه نمونه عملی مقاومت طوفان‌الاقصی است که به یک نمونه نظری هم تبدیل خواهد شد که بعدها درباره آن قلم خواهند زد.

وی تاکید کرد: عملیات طوفان‌الاقصی نقطه عطفی است که تاریخ را جابه‌جا کرده است کسانی که مسائل راهبردی، استراتژیک و ژئوپلتیک را دنبال می‌کنند همه حرف از نظم نوین جهانی می‌زنند.حرکت طوفان‌الاقصی معادلات نظم جهانی و عناصر و عوامل محاسباتی آن را در سطح جهانی و منطقه‌ای جابه‌جا کرد به طوری که رژیم صهیونیستی و آمریکا هر اقدامی هم انجام دهند نمی‌توانند شرایط را به قبل برگردانند. بعد از آغاز جنگ جهانی اول انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند که این جورسومه فساد و ناامنی را در منطقه فلسطین پایه‌گذاری کنند. از سال ۱۹۱۴ میلادی این مسیر طی شد تا این‌که انگلیسی‌ها در سال ۱۹۴۸ در شورای امنیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند. این شیطنت‌ها تا امروز یعنی بعد از گذشت ۷۵ سال ادامه دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:رژیم صهیونیستی در ظاهر می‌خواست نشان دهد که ارتش مقتدر و کامل است و آنچنان سوار بر اطلاعات بوده که همه چیز را در منطقه کنترل می‌کند در نهایت ارتشی شکست ناپذیر بوده و به همین دلیل جنگ‌های پیش دستانه و نبردها را به خارج از سرزمین اشغالی می‌برد همه حرف‌اش برقراری امنیت داخلی بود و همه را به آنجا دعوت می‌کرد به قدرت بازدارندگی‌اش افتخار کرده و به گنبد آهنین‌اش می‌نازید. این تصویری بود که رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال برای خودش ترسیم کرد اما همه قدرت پوشالی‌اش را دنیا دیدند به طوری که شب گذشته هم سید نصرالله بیان کرد ما فقط نمی‌گوییم که اینها خانه عنکبوتی هستند بلکه همه دنیا چنین چیزی را فهمید. رژیم صهیونیستی با بمب کودکان و زن و بچه‌ها را به شهادت رسانده و خانه‌ها را تخریب می‌کند؛ این قدرت نیست بلکه اوج پستی، حیوان‌صفتی و رذالت و درماندگی است؛ رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بداند هر کاری در غزه انجام دهد و هر اتفاقی که بیفتد هرگز این نقطه عطف در معادلات تغییر نمی‌کند. این همان جمله کلیدی، حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری است که فرمودند هرگز این شکست ترمیم‌پذیر نیست.

قالیباف با بیان این که نتانیاهو این مرد پلید و خبیث بداند اولین قربانی حادثه خواهد بود و در آینده نزدیک خواهیم دید چه‌طور به بدبختی و ذلت می‌افتد، ادامه داد: البته ما مقصر اصلی همه این جنایات را به طور روشن و مشخص آمریکای جنایتکار می‌دانیم که این جنایات به دستور و حمایت و پشتیبانی آمریکا انجام می‌شود. ما هرگز این حرف خبیثانه رئیس جمهور آمریکا در سفر اول‌اش بعد از عملیات به تلاویو فراموش نمی‌کنیم که وقتی دو شیطان یکدیگر را بغل کردند، گفت که اگر تا امروز اسرائیل هم وجود نداشت لازم بود که یک کشور اسرائیل را اینجا ایجاد کنیم که این اوج پلیدی آمریکا است.امام بیش از ۶۰ سال قبل در چنین روزی این حرف را برای آمریکا و اسرائیل زد؛ امروز به آمریکای شیطان و شیطان‌پرست و شیطنت‌کن می‌گویم شیطنت نکن و دوباره محاسبه غلط در دستگاه محاسباتی خود نداشته باش.مقاومت و گروه‌های مقاومت موضوعی دولتی و دولت‌محور نیستند بلکه امری برآمده از امت اسلامی مبتنی بر ایمان و اراده مبارزه با ظلم و ستم و جنایت هستند پس مطمئن باشید این گروه‌ها طعم تلخ شکست و انتقام را به جنایتکاران صهیونیست نشان خواهند داد.

وی یادآور شد: آن زمان رئیس جمهور آمریکا در یک میتینگ سیاسی گفت که دنبال این هستیم که ایران را آزاد کنیم و تا چند هفته دیگر ایران آزاد می‌شود. آنها آنچنان دچار محاسبات غلط شده‌اند که سرمست قدرت بودند که چنین حرف‌هایی را مطرح کردند؛ امروز ۱۳ آبان است و ما در خیابان‌های تهران و ایران اسلامی هستیم و همه آنها تا خرخره گرفتار بزرگترین مسائل امنیت داخلی و خارجی در فلسطین اشغالی و سطح بین‌المللی و منطقه‌ای قرار دارند این عظمت انقلاب اسلامی و امت اسلامی و وعده الهی است بیچاره آن کشورهایی که روی حمایت این رژیم پلید و رفتنی حساب باز کرده بودم که تشت رسوایی آنها از بام افتاد و همه چیز را روشن کرد به خصوص آن زمانی که عکس یادگاری گرفته و روی اسب بازنده شرط‌بندی کردند اما آیا ترمیم‌پذیر است؟ هرگز.مردم عزیز و متدین، انقلابی و جوانان ایران و ملت آزادیخواه و بزرگ ما دلداده انقلاب و اسلام و اهل بیت (ع) و مکتب قرآنی هستند و امروز با تحریم اقتصادی و جنگ ترکیبی و رسانه‌ای و فشار به ملت‌ها مواجهیم.

وی با اشاره به این که مذاکرات  هسته‌ای بهانه است، گفت: آنها از قدرت و استقلال ما می‌ترسند چرا که رژیم صهیونیستی جنایتکار بیش از ۱۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و برخی از کشورهای دیگر در منطقه هم چنین کلاهک هسته‌ای دارند اما با آنها رفتار مسالمت‌آمیز می‌شود؛ ما بارها گفته‌ایم که دنبال چنین چیزی نیستیم، نداریم و به دنبال‌اش هم نمی‌رویم اما آنها این موضوع را بهانه کرده‌اند برای این‌که اجازه پیشرفت و استقلال را به ملت بزرگ ایران ندهند.

وی افزود: مهم‌ترین مبارزه را در مسائل داخلی مربوط به حل مشکلات اقتصادی است.باید تمامی تلاش‌مان در راستای گره‌گشایی در مسائل اقتصادی کشور باشد به طوری که حل مشکلات اقتصادی همچون مبارزه با آمریکا است. این موضوع با اولویت‌ در دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود و باید اولویت همه حتی اندیشمندان و هم بخش خصوصی باشد و همه با نگاه مجاهدانه و مقدس به آن بنگرند، چرا که خداوند وعده داده اگر در مسیر او گام برداریم و خالصانه پیش برویم بدون شک موفقیت و عزت حاصل می‌شود اجر اخروی با کسانی است که مجاهدان فی‌سبیل الله باشند و در مسیر خدا، امام و شهدا و خدمت به مردم و تحقق فرامین رهبری و گره‌گشایی از مردم حرکت کنند که ان‌شاالله در این مسیر گام برمیداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز