خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه مطرح کرد؛

ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۲۸۴

وزیر امور خارجه بر ضرورت تلاش‌های جدی بین‌المللی برای توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه و کرانه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، در یک گفت‌وگوی تلفنی، آخرین تحولات مربوط به اوضاع فلسطین و غزه و برخی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد رایزنی و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات غزه و هشدار نسبت به گسترش ابعاد منطقه‌ای این جنگ، بر ضرورت تلاش‌های جدی بین‌المللی برای توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه و کرانه تاکید کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی به مواضع مشترک روسیه با جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران فلسطین و شرایط ویژه در غزه اشاره کرد و گفت: دولت روسیه نسبت به گسترش جبهه‌های جنگ و از کنترل خارج شدن اوضاع نگران است.

طرفین درخصوص قطعنامه پیشنهادی برزیل در شورای امنیت سازمان ملل و محتوای آن بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین با اشاره به مناسبات دوجانبه، بر ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید و همچنین نشست آتی نخست وزیران  کشورهای حاشیه دریای خزر را با اهمیت توصیف کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز