خبرگزاری کار ایران

صفری:

تاشکند میزبان اجلاس سران اکو است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۷۷۹

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری اقتصادی (ECO) در روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان در تاشکند ازبکستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی صفری با بیان اینکه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (ECO) روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان به میزبانی دولت ازبکستان در شهر تاشکند برگزار می‌شود، گفت: یکی از بحث‌های مهمی که در جلسه امروز ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی مطرح شد، موضوع تهاتر و استفاده از پول‌های ملی در ارتباط با کشورهای حوزه آسیای مرکزی بود که تمام کشورهای این حوزه و همچنین بلاروس آمادگی خود را در این باره اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این نشست همچنین توافقنامه‌هایی که در سفرهای اخیر رئیس جمهور و سفرهای متقابل سران و مقامات دیگر کشورها به ایران امضا شد از جمله در حوزه‌های همکاری‌های علمی - فنی، انرژی، ترانزیت، تعرفه‌ها و بنادر؛ آماده شده بود، مطرح شد.

به گفته معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، رئیس‌جمهور در حاشیه اجلاس اکو، دیدارهای دوجانبه‌ای با سران برخی کشورها از جمله ترکیه و قزاقستان خواهد داشت. 

صفری با بیان اینکه رئیس‌جمهور مکرراً پیگیر توافقات امضا شده در سفرهای خارجی است و تاکید کرده که این توافقات به جد پیگیری شود، اظهار داشت: در نشست امروز همچنین درباره سرمایه‌گذاری کشورهای حوزه خلیج فارس در ایران، به طور خصوصی و دولتی بررسی و توافقات خوبی هم در این زمینه انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز