خبرگزاری کار ایران

ترقی در گفت‌وگو با ایلنا:‌

دولت هیچ کمکی به احزاب نمی‌کند/ در صورت عدم حل مشکلات اقتصادی مردم با سردی مشارکت رو‌به‌رو خواهیم بود/ اعزام گروه‌های آموزش‌دیده تبلیغی برای تببین عملکرد مجلس یازدهم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۹۰۰

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت:‌ در حال حاضر ایجاد فضای شور انتخاباتی به چند موضوع نیاز دارد. یکی حل مشکلات اقتصادی مردم است. دیگری فعال شدن احزاب در عرصه رقابت سیاسی و ایجاد کنش سیاسی در طول انتخابات است که در هر دو مورد، دولت نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد. احزاب واقعا از امکانات کافی مالی برای افزایش مشارکت مردم و ایجاد نشاط انتخاباتی برای مردم برخوردار نیستند و دولت متأسفانه هیچ کمکی به احزاب برای اینکه این نقش را ایفا کنند، نمی‌کند و از طرفی برای حل مشکلات اقتصادی مردم اگر دولت اقدام لازم را انجام ندهد، ما همچنان با سردی مشارکت روبه‌رو هستیم.

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که این حزب چه برنامه‌هایی را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش می‌برد، گفت: حزب مؤتلفه اسلامی در رابطه با انتخابات پس از تصویب سیاست‌های انتخاباتی خود در شورای مرکزی و تدوین برنامه انتخاباتی این دوره، ستاد انتخابات حزبی‌ خود را تشکیل داد. در ابتدا با توجه به اینکه در قانون جدید انتخابات، پیش‌ثبت‌نام داشتیم، برای تعداد ۴۰۰ نفر از نیروهایی که در سطح کشور مرتبط با حزب بودند و نسبت به توانمندی‌هایشان آشنا بودیم، پیامک فرستادیم و درخواست کردیم در پیش‌ثبت‌نام حضور پیدا کنند و این فرصت را از دست ندهند تا بتوانیم تصمیم نهایی‌مان را بگیریم. در این خصوص تعداد قابل توجهی از نیروها ثبت‌نام کردند و در پنجشنبه ۲۰ شهریورماه تعداد ۱۵۰ نفر از این افرادی که پیش‌ثبت‌نام کرده بودند، به علاوه تعدادی از نمایندگان فراکسیون مؤتلفه را دعوت کردیم و پیرامون شرایط کنونی کشور چه به لحاظ سیاسی و چه به لحاظ اقتصادی، تحلیل‌هایی را برای‌شان ارائه دادیم و در رابطه با تحول در مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم مطالبی را مطرح کردیم، انتظاراتی را از مجلس آینده برای آنها بیان کردیم و در نهایت درخواست‌ها و نقطه‌نظرات خودشان را در رابطه با مجلس آینده ارائه دادند.

وی افزود: این گام‌هایی بود که در رابطه با مجلس برداشتیم و در حال‌حاضر منتظر هستیم که بررسی صلاحیت‌ نمایندگان به صورت قطعی اعلام و نهایی شود تا بتوانیم براساس اطلاعات افراد و تأیید صلاحیت‌شان روی افرادی که برای مجلس آینده اصلح و ارجح هستند، مطالعه کنیم و در نهایت به صورت مستقیم و چه به صورت شرکت در ائتلاف‌ها، پیشنهادهای خودمان را برای مطرح کردن نیروهای اصلح و ارجح ارائه دهیم و اگر ائتلاف‌ها هم به این جمع‌بندی رسیدند یا ما را اقناع کردند که افراد این‌ها بهتر هستند، بتوانیم با یک حرکت جمعی در جهت نتیجه بهتر در انتخابات گام برداریم.

ترقی در پاسخ به این سوال که آیا حزب مؤتلفه شرط یا پیشنهادی جهت انجام ائتلاف‌ با جریان اصولگرایی دارد و یا مطرح کرده است، گفت: ما در این انتخابات شرطی قائل نیستیم اما برای بهبود مشارکت و افزایش مشارکت، برای حفظ سلامت انتخابات و رقابت سالم نقطه‌نظرات پیشنهادی داریم تا در برنامه عملیاتی‌مان مورد توجه قرار گیرد برای همین به آن‌ها پرداختیم از جمله پرهیز از تخریب همدیگر، رعایت هزینه‌کرد انتخاباتی در چارچوب معیارهای ارزشی و اسلامی، رقابت منطقی و سالم بین همه نامزدها و توجه دولت به نیازهای معیشتی مردم برای افزایش مشارکت و دقت برگزارکنندگان انتخابات نسبت به نقش پول و ثروت در انتخابات که بنابر قانون جدید انتخابات، داوطلب باید حساب مشخصی داشته باشد. یکسری از این مشکلات تقریبا برطرف شده، این موارد جزو تأکیدات ما بوده تا بر این اساس بتوانیم یک انتخابات سالم و پرشور و رقابتی در کشورمان داشته باشیم.

این عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مهم‌ترین محورها و برنامه‌های حزب متبوعش در صورت حضور در مجلس آینده، گفت:‌ مهم‌ترین برنامه‌ حزب موتلفه در مجلس دوازدهم، حل مشکلات اقتصادی مردم، پیدا کردن راهکاری برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم، افزایش درآمد سالانه مردم و همچنین جلوگیری از تورم به عنوان محورهای اقتصادی مورد توجه است. مسأله دیگر کاهش قانون‌گذاری و حذف قوانین دست‌وپاگیر در کشور است. ایجاد تحول در برنامه‌های مجلس و قوای سه‌گانه، تهیه طرح‌های تحولی متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین حرکت در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و توجه به اقشار ضعیف و محروم در کشور و در نهایت اتخاذ سیاست خارجی فعال در عرصه سیاسی و پیگیری حقوق ایران و جهان اسلام از جمله مواردی است که در برنامه‌های ما مورد توجه قرار گرفته است.

ترقی در پاسخ به این سوال که آیا ائتلاف با جریان‌های تندرو اصولگرا مثل جبهه پایداری هم در دستور کار حزب مؤتلفه است، گفت:  معیار ما در ایجاد ائتلاف، توجه به مواضع و ایده‌های مقام معظم رهبری است، در چنین موضع‌گیری‌هایی بحث تندرو و کندرو خیلی مورد توجه نیست و ما سعی‌مان بر این است که مجلس، مجلسی باشد که هم‌راستا با قوای سه‌گانه باشد و بتواند با کمک همه قوا در جهت حل مشکلات مردم اقدامات لازم را انجام دهد. این امر با هم‌افزایی بین قوا میسر است.

وی با اشاره به اقدامات لازم برای گرم شدن فضای انتخابات گفت:‌ در حال حاضر ایجاد شور انتخاباتی به چند موضوع نیاز دارد؛ یکی حل مشکلات اقتصادی مردم است. دیگری فعال شدن احزاب در عرصه رقابت سیاسی و ایجاد کنش سیاسی در طول انتخابات که در هر دو مورد، دولت نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد. احزاب واقعا از امکانات کافی مالی برای افزایش مشارکت مردم و ایجاد نشاط انتخاباتی برای مردم برخوردار نیستند و دولت متأسفانه هیچ کمکی به احزاب برای اینکه این نقش را ایفا کنند نمی‌کند و از طرفی برای حل مشکلات اقتصادی مردم اگر دولت اقدام لازم را انجام ندهد، ما همچنان با سردی مشارکت روبه‌رو خواهیم بود. برای اینکه نسبت به عملکرد مجلس در میان مردم امید به وجود بیاید، برنامه‌هایی در نظر گرفته خواهد شد که با اعزام گروه‌های آموزش‌دیده تبلیغی، مردم در جریان فعالیت‌های مجلس و کارکردهای مثبت مجلس یازدهم قرار بگیرند تا بدانند در مجلس انقلابی گام‌های موثری در جهت حل مشکلات مردم برداشته شده که مردم از این گام‌ها خیلی اطلاع کافی و لازم را ندارند.

ترقی افزود:  آخرین نکته‌ای که باید عرض کنم این است که جریان‌هایی که در مسیر ناامید کردن مردم برای عدم‌مشارکت‌شان در انتخابات تلاش و کار می‌کنند، به نظر می‌رسد هیچ خیرخواهی برای ملت ایران ندارند و لازم است مردم ما بدانند که هر تغییر و تحولی بخواهند در کشور پدید بیاورند و شرایط کشور را بهبود دهند باز هم راه آن از طریق صندوق رأی و مشارکت در انتخابات و انتخاب افراد اصلح، ارجح، توانمند و کارآمد برای مجلس است که بتوانند با دستان متخصص و متعهدش گره‌های موجود در کشور را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باز کنند و برای دولت ریل‌گذاری کنند تا دولت بتواند رضایت مردم را در تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و... به دست بیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز