خبرگزاری کار ایران

زارع پور:

تأخیر در شبکه اینترنت ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۸۵۱

وزیر ارتباطات و فناوری گفت:‌ برخی اقدامات کوتاه مدت جهت تنظیم سرعت اینترنت پیشنهاد شد الان دو ماهی است که تاخیر و اختلال در شبکه حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری در حاشیه جلسات هفتگی هیئت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: امسال در آینده نزدیک آزمایش کپسول زیستی را داریم و تست‌های زیربنایی نسل جدید کپسول‌های زیستی که ساخته شده گرفته می‌شود و این مسیر را داریم طی می‌کنیم و کار سختی است و باید زودتر شروع می‌کردیم در چارچوب برنامه 10 ساله صنعت فضایی کشور این کار را می‌کنیم

زارع‌پور در پاسخ به این سوال که نتیجه بررسی دو ماهه علت کندی اینترنت با توجه به دستور رئیس‌جمهور چه شد، گفت: مهلت دوماهه نبود. کمیته‌ای در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد برای بررسی وضعیت اینترنت جلسه متعددی برگزار شد. دلایلی استخراج شد که برخی از آن دلایل تاریخی است که بارها در صحبت‌هایم به آن اشاره کردم برخی از زیرساخت‌های اینترنت کشور سرمایه‌گذاری لازم صورت نگرفته است. برخی اقدامات کوتاه مدت هم پیشنهاد شد ما اعمال کردیم و الان دو ماهی است که زمان تاخیر و اختلال در شبکه حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. ان‌شاالله این مسیر جاری و هر روز ما است که برای کیفیت ارتقای شبکه کشور در تلاش هستیم. 

وی افزود:‌ ده سال است است که زیرساخت ارتباطات عمومی ما سرعتش حدود ۱۱ است اما میانگین سرعت جهانی ۸۰ تا ۹۰ است و بالاترین کشور میانه هم ۲۴۰ است. این پروژه فیبر نوری را شروع کردیم که استان به استان سفر می‌رویم و تفاهم نامه آن را امضا می‌کنیم افتتاح می‌کنیم ان‌شاالله سرعت اینترنت به ۱۰۰۰ مگابیت افزایش پیدا خواهد کرد. 

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در سفر اخیر به استان فارس و شهرستان کازرون تحت پوشش کامل فیبرنوری قرار گرفتند و به منزل چند نفر  و چند اداره رفتم سرعت اینترنت در آنجا ۹۵۰ مگابیت بود که ۸۰  برابر سرعت فعلی اینترنت است. این کارها باید در گذشته انجام می‌شد. ما در حال انجام کارهای زیرساختی هستیم تا ان‌شاالله به شکل ویژه مشکل اینترنت برای همیشه حل شود. 

زارع پور در پاسخ به این سوال که اینترنت ماهواره‌ای قرار است که چند سال آینده در کشور اجرایی شود با توجه به وضعیت فیلترینگ آیا قرار است این اتفاق در مورد اینترنت ماهواره‌ای هم انجام شود، گفت: متولی این موضوع نیستم من متولی توسعه شبکه کشور هستم باید از شورای عالی فضای مجازی این‌ها را سوال کنید. در مورد اینترنت ماهواره‌ای قبلا هم اعلام کردم به هر شرکت فراهم‌کننده اینترنت ماهواره‌ای است که قواعد جمهوری اسلامی را رعایت کند خوش‌آمد می‌گوییم و دست او را به گرمی می‌فشاریم این مسیر را هم دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد : ما قواعد سرزمینی را سال ۱۴۰۰ تصویب کردیم و به اپراتورهای اینترنت ماهواره‌ای اعلام و ابلاغ کردیم و در اتحادیه بین‌المللی مخابرات و در کمیسیون مقررات تنظیم جهانی هم پرونده‌ای باز کردیم و مصوب شد که ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای برای خدمات در ایران باید ضوابط ایران را رعایت کند و مدیرعامل این شرکت هم مصاحبه کردند و تایید کردند که چنین نامه‌ای از ایران دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز