خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای در سفر به استان آذربایجان شرقی؛

هرچه سریع‌تر وسایل نقلیه‌‌ای که از ۱۰ تا ۱۹ سال در پارکینگ‌های در توقیف به سر می‌برند تعیین تکلیف شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۸۲۵

رئیس قوه قضاییه گفت: تحت هیچ شرایطی نباید حتی یک وسیله نقلیه هم به مدت طولانی و چندین ساله در توقیف به سر ببرد و ضروری است که هرچه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این قبیل وسایل نقلیه اقدامات مقتضی صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جلسه شورای قضایی استان آذربایجان شرقی در واکنش به گزارش تعدادی از مسئولان عالی قضایی ناظر بر توقیف چندین ساله تعداد قابل توجهی خودرو و موتورسیکلت‌ در پارکینگ‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی، بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر این وسایل نقلیه‌ که بعضاً از ۱۰ تا ۱۹ سال در توقیف به سر می‌برند تاکید کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی نباید حتی یک وسیله نقلیه هم به مدت طولانی و چندین ساله در توقیف به سر ببرد و ضروری است که هرچه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این قبیل وسایل نقلیه اقدامات مقتضی صورت بگیرد. 

رئیس دستگاه قضا در ادامه، در واکنش به گزارش «سراج» معاون سیاسی قوه قضاییه در خصوص روند اجرای حکم تخریب واحدهای غیرمجاز یک ساختمان در شهر اسکو که پنج طبقه را بدون مجوز ساخته بود، گفت: چگونه می‌شود که هیچکدام از دستگاه‌های مسئول در هنگام وقوع تخلف‌های آشکار در حوزه ساخت و‌ ساز، متوجه آن نمی‌شوند و جلوی آن را نمی‌گیرند؟ دستگاه‌های مسئول موظف و مکلف می‌باشند پیش از ساخت مستحدثات، نسبت به برخورداری آنها از مجوزهای قانونی اطمینان حاصل کنند‌ و به هیچ وجه اجازه ساخت بناهای غیرمجاز را ندهند که کار بخواهد به تخریب و قلع و قمع بکشد.

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز در این جلسه از سنددار شدن رودخانه ارس در ۵۳ قطعه به مساحت ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار خبر‌ داد و گفت: مشکل ثبتی اسناد مالکیت‌ دانشگاه‌های شهید مدنی، سهند، هنر اسلامی، معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی در مجموع به مساحت هزار و ۹۹ هکتار حل شد. 

محمدی رئیس سازمان زندان‌ها طی سخنانی از آزادی ۱۲۰ زندانی واجد شرایط استان آذربایجان شرقی همزمان با حضور هیئت عالی قضایی در این استان خبر داد.

رفاهی رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز طی سخنانی در این جلسه گفت: در جریان دیدارهای مردمی مسئولان عالی قضایی با مردم و مراجعان استان آذربایجان شرقی، مجموعاً ۲۴۱ مورد ملاقات انجام شد؛ ۲۰ مورد از این ملاقات‌ها در شهرستان‌های استان و ۲۲۱ مورد در تبریز صورت گرفت‌. 

وی با اشاره به واصل شدن هزار و ۳۶۲ فقره درخواست مردمی در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان آذربایجان شرقی گفت: ۳۲۶ مورد از این درخواست‌ها در سطح شهرستان‌های استان و هزار و ۳۶ مورد نیز در شهر تبریز دریافت شد.

رفاهی افزود: کلیه درخواست‌های مردمی واصله در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان آذربایجان شرقی، با کمک رئیس کل دادگستری استان و‌ رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، ثبت شده و پیامک آنها برای متقاضیان ارسال گردید. انتظار می‌رود رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی کارگروهی ویژه را برای بررسی درخواست‌های مردمی ایجاد و حداکثر ظرف مدت دو ماه به آنها رسیدگی کند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز