خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان مطرح کرد:

تاکید بر آمادگی ایران برای تقویت روابط و مناسبات دوجانبه با تانزانیا

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۹۱۸

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با همتای تانزانیایی بر آمادگی ایران برای تقویت روابط و مناسبات دوجانبه خصوصا همکاری‌های اقتصادی و علم و فناوری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان و یوسف ماکامبا، وزیر امور خارجه جمهوری متحده تانزانیا در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص روابط دو جانبه و موضوعات موضوعات مورد علاقه تبادل نظر  کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی، میلاد پیامیر نور و رحمت محمد بن مصطفی (ص) را به دولت و مسلمانان تانزانیا تبریک گفت.

وزیر امور خارجه ضمن تبریک انتصاب همتایی تانزانیایی، با اشاره به سابقه تاریخی مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تانزانیا و همچنین وجود ظرفیت‌های متنوع در هر دو کشور، بر آمادگی تهران برای تقویت روابط و مناسبات دوجانبه خصوصا همکاری‌های اقتصادی و علم و فناوری تاکید کرد.

باکامبا نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نسبت به توسعه روابط و مناسبات دو کشور اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه تانزانیا بر دعوت رئیس‌جمهور کشورش از سید ابراهیم رئیسی برای سفر به دارالسلام تاکید کرد.

در این گفت‌وگو، دو طرف با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست سران بریکس در آفریقای جنوبی برای برگزاری کمیسیون مشترک دو‌ کشور در آینده نزدیک توافق کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز