خبرگزاری کار ایران

دریادار ایرانی:

برنامه آینده نیروی دریایی ارتش، حضور در قطب جنوب است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۷۱۴

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: برنامه ما در آینده این است که پرچم پر افتخار ایران را در قطب جنوب بالا ببریم و یک کار مشرک نظامی و علمی در آن منطقه اجرا کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از ارتش، امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه «صبح بخیر ایران» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانات حکیمانه خود، نیروی دریایی ارتش را یک نیروی راهبردی خطاب کردند، گفت: این نشان دهنده ظرفیتی است که می‌تواند در این نیرو وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم که گامی در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برداریم که در شأن مردم ایران باشد و بتوانیم در دریا حضور قدرتمندی داشته باشیم؛ البته در این مسیر ما با مشکلاتی مواجه بودیم که مهم‌ترین آن این بود که تاکنون تجربه‌ چنین حرکتی را از لحاظ داخلی در کشور نداشتیم.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به این موضوع که کشورهای خارجی همواره در تلاش بودند که مانع حضور ایران در دریا شوند گفت: ما در نیروی دریایی ارتش این مانع و ترس را از میان برداشتیم و در اوج توطئه کشورهای بیگانه این افتخار بزرگ، یعنی حضور ناوگروه ۸۶ در آب‌های بین‌المللی را رقم زدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری توسط کشورهای بیگانه انجام شد تا ماموریت این ناوگروه با شکست مواجه شود، تصریح کرد: ما با تجهیزات تمام ایرانی و با تلاش‌های شبانه‌روزی هم‌رزمانم در نیروی دریایی ارتش، توانستیم تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را در همه جا به اهتزاز دربیاوریم.

وی به حضور ناوگروه ۸۶ در حیاط خلوت کشورهایی که با ایران دشمنی دارند اشاره کرد و گفت: برخی کشورها سعی می‌کنند با تعریف یک هژمونی و هندسه قدرت برای خود، قدرت و حضور در آب‌های بین‌المللی را فقط مخصوص خود بدانند؛ اما ناوگروه ۸۶ با انجام موفقیت‌آمیز ماموریت خود، هژمونی قدرت‌های جهانی را شکست.

امیر دریادار ایرانی با تاکید بر این موضوع که دشمنانی که نمی‌خواستند این ماموریت با موفقیت انجام شود با استفاده از سرویس‌های جاسوسی‌ خود تمام تلاششان را کردند که مانع پیشبرد این ماموریت شوند، گفت: برای انجام این ماموریت ما مسیر غیرمتعارفی را انتخاب کردیم که هرگز به فکر دشمنان ما نیز نمی‌رسید که برای انجام این ماموریت از این مسیر استفاده کنیم و عبور از این مسیر سخت تنها با تحقیقات علمی جوانان نخبه ما و تجهیزات تمام ایرانی میسر شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه آینده نیروی دریایی ارتش که حضور در قطب جنوب است، تصریح کرد: برنامه ما در آینده این است که پرچم پر افتخار ایران را در قطب جنوب نیز بالا ببریم و یک کار مشرک نظامی و علمی در آن منطقه اجرا کنیم.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره لزوم تبیین ماموریت ناوگروه ۸۶ برای مردم عزیز ایران گفت: ما با حضور در سلسله جلسات مختلف سعی می‌کنیم تا دستاوردهای این ماموریت مهم را برای مردم به‌خصوص جوانان‌مان تبیین کنیم، در کنار این جلسات، با تهیه کتاب‌ها، سریال‌های داستانی و مستندی که با همکاری سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده‌اند، قرار است که این تولیدات در آینده منتشر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز