خبرگزاری کار ایران

کاظمی قمی:

انتطار می‌رود با بازدیدهای بهنگام از ایستگاه آبسنجی، حقآبه ایران از هیرمند تحویل شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۴۲۱

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با اشاره به بازدید تیم فنی ایران از ایستگاه آب سنجی دهراود گفت: انتظار می‌رود با استمرار در ارسال منظم ماهانه، اطلاعات و شاخص های آبسنجی، بازدیدهای بهنگام از این ایستگاه و تعیین دقیق میزان کم آبی و تر سالی هر سال، مقدار حقابه ایران از رودخانه هیرمند به درستی و با عدالت اندازه‌گیری و مطابق بند ب ماده ۳ معاهده به طرف ایرانی تحویل شود.

به گزارش ایلنا، حسن کاظمی قمی در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: پایبندی طرف افغان و عمل به بخشی از مفاد معاهده سال ۱۳۵۱ هجری شمسی رودخانه هیرمند میان دولتین که منجر به بازدید تیم فنی جمهوری اسلامی ایران از ایستگاه آب سنجی دهراود که مبنای سنجش سال آبی نرمال است، نشانه مثبتی بر آغاز تعاملات سازنده در اعتماد سازی و حسن همجواری می باشد.

وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان اعزامی که جریان آب در ایستگاه آبسنجی دهراود را مشاهده و اندازه گیری نموده اند، (میزان جریان آب در حال عبور در مرداد ماه ۱۴۰۲) کمتر از میزان ماهانه یک سال آبی نرمال گزارش شده است.

به گفته نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، انتظار می رود با استمرار در ارسال منظم ماهانه، اطلاعات و شاخص‌های آبسنجی، بازدیدهای بهنگام از این ایستگاه و تعیین دقیق میزان کم آبی و تر سالی هر سال، مقدار حقآبه ایران از رودخانه هیرمند به درستی و با عدالت اندازه‌گیری و مطابق بند ب ماده ۳ معاهده به طرف ایرانی تحویل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز