خبرگزاری کار ایران

ریابکوف:

نمی‌توان زمان دقیق عضویت ایران در بریکس را اعلام کرد/ مطمئنم دوستان ایرانی آماده بازگشت به برجام هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۱۳۸

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: همکاری‌های نظامی ایران و روسیه مشروع و اصولی است و این موضوع برخلاف خواسته دشمنان دو کشور ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران در حاشیه کنفرانس ایران و بریکس در خصوص رفتار آمریکا در مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: آمریکا عضو برجام نیست. صرف‌نظر از کارشکنی‌های آمریکا به ایران توصیه می‌کنیم به همکاری با آژانس ادامه دهد.

وی درباره جزئیات دیدار روز گذشته با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت:‌ یک دیدار روتین و تبادل نظر خوب درباره موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران انجام دادیم. تیم‌های ما در وین و نیویورک همکاری خوبی داشتند همچنین درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ تبادل نظر کردیم. روسیه و ایران در این خصوص همکاری خوبی در زمینه‌های مختلف دارند.

ریابکوف تصریح کرد: درباره گروه بریکس گفت‌وگو کردیم و ایران کاندیدای قدرتمندی برای همکاری با بریکس به شما می‌رود.

وی همچنین در ادامه گفت: درباره همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت کردیم و برای تبادل نظر رو در رو از آقای باقری برای سفر به مسکو دعوت کردیم تا به کشور ما سفر کند. وقت آن خواهد رسید که ایران عضو کامل بریکس شود. نمی‌توان زمان دقیق عضویت ایران را اعلام کرد اما ما و اعضای بریکس در حال بررسی آیین نامه پذیرش اعضای جدید در این گروه هستیم که در نشست آتی سران در ژوهانسبورگ درباره آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد. ما از عضویت ایران در این گروه حمایت می‌کنیم.

ریابکوف درباره آینده برجام گفت: این بستگی به تصمیم آمریکا و کشورهای اروپایی عضو برجام دارد. من مطمئنم دوستان ایرانی آماده بازگشت به برجام هستند. آمریکا و کشورهای اروپایی بهانه‌هایی را مطرح می‌کنند که به برجام مرتبط نیست و از موقعیت سوءاستفاده می‌کنند و این بازی ناعادلانه و همیشگی آنهاست. این رویکرد آنها ما را شگفت‌زده نمی‌کند. آمریکا باید از رویکردهای دولت قبلی دست بردارد و به آن‌ها توصیه می‌کنیم که به تعهدات خود بازگردند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره روابط ایران و روسیه و رضایتمندی از داشتن این روابط گفت: روابط دو کشور رو به پیشرفت است. در بسیاری از زمینه‌ها روابط نزدیکی داریم که ربطی به مسافت جغرافیایی ندارد و کشورها باید با همدیگر همکاری بیشتری داشته باشند. باید به سمت عملیاتی کردن پروژه‌های مشترک حرکت  کرده و این پروژه‌ها را اجرایی کنیم. موضوع کریدورها و حذف تعرفه تجاری رو به پیشرفت است. به لحاظ سیاسی به همدیگر نزدیک بوده و شانه به شانه همدیگر حرکت می‌کنیم. روسیه به همکاری با دوستان ایرانی خود متعهد است و روابط دوستانه رو به گسترش است که به نفع منافع دو ملت و کشور است.

ریابکوف درباره همکاری‌های نظامی ایران و روسیه گفت: این همکاری‌ها مشروع و اصولی است و این موضوع برخلاف خواسته دشمنان دو کشور ادامه خواهد یافت. ما این حق را داریم که همکاری‌های نظامی خود را گسترش دهیم. بخش‌های نظامی دو کشور هم با یکدیگر و تعامل نزدیک دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز