خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

همکاری ما با بولیوی می‌تواند الگویی برای سایر کشورها در آمریکایی جنوبی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۵۰۵

تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین وزرای دفاع بولیوی و جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضا این تفاهم نامه گفت: همانطور که مردم عزیز اطلاع دارند کشورهای آمریکای لاتین با توجه به منطقه بسیار حساس آمریکای جنوبی از اهمیت ویژه ای در سیاست خارجی و دفاعی ما برخوردار هستند.

وی افزود: ما در این سفر تلاش کردیم وزیر دفاع بولیوی با دستاوردها و ظرفیت های وزارت دفاع در ابعاد مختلف آشنا شود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور بولیوی نیازمندی‌هایی  در خصوص دفاع مرزی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارد که سعی شد در حوزه  تجهیزاتی تعاملاتی را با این کشور داشته باشیم و این همکاری می تواند الگویی برای سایر دوستان ما در آمریکایی جنوبی باشد.

وزیر دفاع بولیوی نیز در این مراسم با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به ایران گفت: من ابتدا مایل هستم از طرف خودم و دولت بولیوی از ابراز لطف وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و همکاران ایشان تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: حضور ما در ایران بر پایه یکسری موضوعات مشخصی برنامه ریزی شده بود. ما در کشورمان در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر و کنترل مرزها نگرانی هایی داریم که ضمن درخواست کمک از ایران در این موارد امیدواریم در حوزه دانشگاهی نیز همکاری دو جانبه داشته باشیم.

وزیر دفاع بولیوی در پایان گفت: از همه دانشگاه‌ها و مجامع صنعتی که با صبر و حوصله توانمندی های خود را به ما نشان دادند که موجب شگفت زدگی ما از پیشرفت های ایران شد تشکر می کنم. ما به نتایج این سفر بسیار خوش بین هستیم و امیدواریم این سفر سرآغاز همکاری های گسترده در حوزه های مختلف باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز