خبرگزاری کار ایران

با سفر آقاجعفری به ماپوتو؛

راه‌های گسترش روابط ایران و موزامبیک بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۱۶۱

در دیدار سفیر آکردیته جمهوری اسلامی ایران در موزامبیک با وزیر خارجه این کشور ضمن بررسی‌ راه‌های گسترش روابط، موضوعات کنسولی و مشکلات ایرانیان زندانی در این کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، مهدی آقاجعفری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی و سفیر آکردیته در موزامبیک که به موزامبیک سفر کرده است، روز پنجشنبه در ماپوتو پایتخت موزامبیک با ورونیکا ماکامو، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این باره گفت که در این ملاقات ضمن بررسی راه‌های گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور، موضوعات کنسولی و پیگیری حل مشکلات ایرانیان زندانی در موزامبیک نیز مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

آقاجعفری همچنین در این سفر در دیدار با وزیر دادگستری موزامبیک درباره برخی موافقتنامه‌ها در زمینه همکاری‌های قضایی و کمک به حل مشکلات زندانیان ایرانی در این کشور گفت‌وگو کرد.

در سال ۱۴۰۱، موزامبیک با بیش از ۱۹۰ میلیون دلار، دومین مقصد صادرات غیرنفتی ایران به قاره آفریقا پس از آفریقای جنوبی بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، در کشورهای موزامبیک، آنگولا‌، لسوتو و اسواتینی نیز سفیر آکردیته یا غیرمقیم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز