خبرگزاری کار ایران

رئیس محاکم تهران:

یکی از علل اطاله دادرسی کمبود نیرو است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۲۰۳

رئیس کل محاکم تهران گفت: یکی از علل اطاله دادرسی کمبود نیروی قضایی و اداری جهت خدمت در شعب حقوقی است که یکی از مشکلات جدی در محاکم تهران است.

به گزارش ایلنا، یحیی جعفری در راستای سیاست‌های تحولی محاکم تهران در مسیر تحول و تعالی و در ادامه برنامه مستمر ملاقات مردمی در مجتمع‌های قضایی ۲۴ گانه تهران بزرگ، این بار نیز در برنامه‌ای از پیش اعلام شده در مجتمع قضایی بعثت حضور یافت و ضمن دیدار با برخی از همکاران قضایی و اداری با شنیدن مسائل و مشکلات مراجعین به این واحد قضایی، دستورات و ارشادات لازم را در صادر کرد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در حاشیه این برنامه ضمن تشکر از زحمات همکاران بر ضرورت تسریع در رسیدگی‌های قضایی به خصوص تسریع در اجرای آرای صادره تاکید کرد.

وی گفت: تعداد قابل توجهی از مراجعات پیرامون اطاله دادرسی و یا اطاله در اجرای احکام مدنی است که متاسفانه عدم دسترسی به اموال یا وجود برخی موانع در اجرای احکام از جمله علل اطاله در اجراست.

رئیس کل محاکم تهران گفت: باید بر این نکته توجه شود که در مرحله دادرسی بار اثبات دعوا بر عهده خواهان است لیکن پس از احراز حقانیت وی و صدور حکم، حکومت و سیستم قضایی باید از محکوم له به‌منظور استیفای حق حمایت کند.

وی گفت: یکی دیگر از علل اطاله دادرسی کمبود نیروی قضایی و اداری جهت خدمت در شعب حقوقی است که یکی از مشکلات جدی در محاکم تهران است.

در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین علی زمانی معاون قضایی-ستادی رئیس کل محاکم در امور کیفری، حجت الاسلام و المسلمین علی پور سرپرست مجتمع قضایی بعثت، مهدی فلاح مدیر دفتر کل محاکم و رحیمی مدیر دفتر کل این مجتمع، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران را در پاسخگویی به مراجعین مردمی همراهی کردند.

 جعفری در راستای تکریم ارباب رجوع و استماع بدون واسطه مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان به دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، در برنامه‌های از پیش اعلام شده به صورت مستمر و دوره‌ای در مجتمع‌های قضایی تهران حضور پیدا کرده و از نزدیک پاسخگوی مراجعین مردمی است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در سال جاری با حضور در مجتمع‌های قضایی کارکنان دولت، شهید مفتح، قدس، امام خمینی (ره)، ولی عصر (عج)، عدالت، شهید صدر، شهید کچویی، خانواده یک و بعثت پاسخگوی مراجعین مردمی بوده اند و در همین راستا نیز در روز ۱۹ تیر در مجتمع قضایی شهید مطهری، برنامه ملاقات مردمی دارند که مراجعین به این واحد قضایی می‌توانند جهت ثبت نوبت و اطلاعات بیشتر به دفتر کل این مجتمع مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز