خبرگزاری کار ایران

سعید جلیلی:

نقطه قوت تمدن اسلامی احترام به حقوق زن است/ نباید در دفاع از حق دچار لکنت شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۲۰۷

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر امروز آنان شعار «زن، زندگی، آزادی» می‌دهد به این دلیل است که می‌داند نقطه قوت این تمدن اسلامی همین احترامی است که به حقوق زن می‌گذارد و می‌داند اگر این الگو جهانی شود چه تاثیر مخربی بر تمدن غرب دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید جلیلی عصر امروز در اولین همایش بین‌المللی شهدای ترور انقلاب اسلامی گفت: یکی از موضوعات مهمی که به صراحت در قرآن وجود دارد، آن است که در هر حرکت حق و الهی‌ای که شروع شده، شیاطین در برابر او ساکت ننشستند. 

وی با بیان اینکه اگر آرمان و هدفی وجود داشته، تمام تلاش شیاطین این بودند که نگذارند آن آرمان محقق شود، اظهار داشت: دشمنان در مقاطع مختلف برابر انقلاب اقداماتی داشته‌اند. در سه سال اول انقلاب اهمیت این اقدامات بسیار زیاد است. مصداق بارز جنگ ترکیبی را در همان سه سال اول می‌توانیم ببینیم. باید درباره این دوران تأمل بیشتری داشته باشیم که جنگ ترکیبی تمام‌عیار سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را علیه انقلاب شروع کردند.

به گفته این عضو شورای عالی امنیت ملی، حرکت سنگین نرمی هم در کنار توطئه‌هایی مثل درگیری‌های داخلی و ترور و مشابه آن نیز از سوی دشمن انجام می‌شد و احزابی که مثل قارچ رویش می‌کردند از چپ‌گراترین‌ها تا راست‌گرایان همگی در صحنه عمومی جامعه حاضر بودند.

جلیلی با بیان اینکه مهم‌ترین امر، منحرف‌کردن انقلاب از مسیر خود بود تا در برخی مفاهیم تغییر ایجاد کنند، تصریح کرد: در کنار تحریف و انحرافی که دشمن ایجاد می‌کرد، ادعاهایی مثل مردمی بودن، مبارزه با امپریالیسم و آزادیخواهی‌ نیز ابراز می‌شد و همین، تشخیص حق از باطل را دشوار می‌کرد. بنابراین صحنه بزرگی از رویارویی شکل می‌گرفت.

وی ادامه داد: چرا آنان نتوانستند تجربه شیخ فضل‌الله نوری و ملی‌شدن نفت را تکرار کنند؟ به این دلیل که سرداران و سربازانی بودند که با تمام توان به میدان آمدند و اگر دشمن ادعاهایی طرح می‌کرد فقط از یک زاویه خاص اطلاعاتی و امنیتی با دشمن برخورد نمی‌شد بلکه برای برملاکردن غلط‌بودن حرف او هم تلاش می‌شد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب چون یک انقلاب فکری بود، می‌دانست که تداومش هم نیازمند این است که به خوبی از آن دفاع شود، خاطرنشان کرد: حرکت تبیینی بزرگی در همان زمان شکل گرفت و سرکرده منفور منافقین هم آن زمان در مقابل انقلاب، جلساتی با عنوان تبیین جهان برگزار می‌کرد و امثال شهید بهشتی در خط مقدم جبهه مواجهه با این افراد قرار می‌گرفت و بحث و مناظره می‌کرد.

جلیلی با اشاره به نقش شهید بهشتی ابراز داشت: اینگونه بود که دشمن در عرصه نرم نمی‌توانست پیروزی به دست بیاورد، چون در برابرش نیروی تبیینی بزرگی در جبهه انقلاب شکل گرفت و حضور موثر و واقعی از افرادی مثل شهید بهشتی وجود داشت که صحنه را می‌شناختند و در انتخابات خبرگان قانون اساسی آن زمان که حتی از همین جناح مخالف جمهوری اسلامی هم کاندیدا بودند، رأی بالایی می‌آوردند.

وی با تاکید بر اینکه نباید در مسیر حق دچار لکنت زبان شد و از صحنه کنار رفت، ابراز داشت: شهید بهشتی هم در همان سال‌ها برای تشریح لایحه قصاص و پاسخ به انتقادات حاضر بود و با منتقدان و مخالفان بحث می‌کرد.

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن امروز هم می‌خواهد نقاط قوت و قدرت ما را بپوشاند یا تضعیف کند و از میان ببرد، عنوان کرد: ما هیچگاه در دفاع از حقوق ملت، از حق بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای و سایر موضوعات عقب‌نشینی نکردیم. اگر امروز آنان شعار «زن، زندگی، آزادی» می‌دهد به این دلیل است که می‌داند نقطه قوت این تمدن اسلامی همین احترامی است که به حقوق زن می‌گذارد و می‌داند اگر این الگو جهانی شود چه تاثیر مخربی بر تمدن غرب دارد.

جلیلی با بیان اینکه ما نباید در دفاع از جایگاه زن در اسلام دچار لکنت شویم، یادآور شد: دیدیم کسانی که مدعی علم و مدرنیته هستند، چه می‌کنند و چگونه دانشمندان انرژی هسته‌ای ما را ترور می‌کنند، این یعنی پایان منطق. کسانی که مدعی زندگی و آزادی هستند، دیدیم که با چه برخوردی سراغ شهید علی‌وردی و شهید ذاکری می‌روند، این هم یعنی پایان منطق.

وی افزود: اگر آنان در تحریم‌ها به این نقطه رسیدند که فشار حداکثری به شکست انجامیده و مقاماتشان به این موضوع اعتراف کنند یعنی تولید قدرت از سوی این انقلاب. وقتی همان کشوری که حتی به او سیم‌خاردار هم نمی‌دادند امروز نگران صادرات تسلیحات این کشور هستند چراکه می‌دانند چقدر می‌تواند تاثیر در صحنه جهانی و موازنه قدرت داشته باشد و چطور به خلق قدرتی تازه منجر شود.

به گفته این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ما باید این مسیر را ادامه دهیم و قدردان این نعمت بزرگ باشیم و کاری کنیم که آنچه امروز وارثش شده‌ایم را به خوبی حفظ کنیم و گسترش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز