خبرگزاری کار ایران

زارع‌پور در جمع خبرنگاران:

شب و روز برای افزایش سرعت درتلاشیم/ سرعت هزار مگابایتی اینترنت در برخی شهرها با توسعه فیبرنوری

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۷۵۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما شب و روز در تلاش هستیم. اکنون در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است تا پایان امسال حداقل ۸ میلیون خانوار تحت فیبر نوری قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون گلایه‌های مردم نسبت به پایین بودن سرعت اینترنت و اقدامات عملی این وزارتخانه برای افزایش سرعت، گفت: ما شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می کنیم. طرح فیبر نوری که اکنون حدود ۳/۵ میلیون تحت پوشش قرار گرفتند اقدام مهم و راهبردی است که سرعت ها را در شهرهایی که ما سرویس واگذار کردیم تا  هزار مگابیت بر ثانیه به  اینترنت مردم سرعت داده است.

وی تاکید کرد: ما شب و روز در تلاش هستیم. اکنون در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است تا پایان امسال حداقل ۸ میلیون خانوار تحت فیبر نوری قرار گیرند.

زارع‌پور در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص مصوبات دولت گفت: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب و کارهای اینترنتی داخلی در استفاده از سکوهای داخلی از معافیت مالیاتی برخوردار شوند و حتی برای آن دسته از کسب و کارهای مجازی که علاوه بر فعالیت در فضای مجازی کسب و کار فیزیکی هم دارند، مصوب شد در صورتی که صورتهای مالی بخش مجازی فعال باشد، مشمول معافیت خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، آن دسته از کسب و کارهای اینترنتی که تا پایان ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی کار نکرده‌اند، از معافیت مالیاتی برخوردار می شود که این اقدام امکان خوبی تا در صفحه‌های داخلی فعالیت کنند.

وی با اشاره به مهاجرت کسب و کارهای اینترنتی از سکوهای داخلی به سکوهای خارجی به دلیل پرداخت مالیات اظهار کرد: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب و کارهای اینترنتی داخلی در صورت استفاده از سکوهای داخلی معافیت مالیاتی داشته باشند. این مصوبه بستر خوبی برای فعالیت کسب و کارها در بستر فضای مجازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز