خبرگزاری کار ایران

چگونگی پرداخت بدهی بغداد به تهران؛ محور گفت‌وگوی وزرای خارجه عراق و آمریکا در ریاض

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۸۸۲

وزرای خارجه عراق و آمریکا در ریاض درباره پول‌های ایران و بدهی عراق به تهران و چگونگی پرداخت آن گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از میدل‌ایست، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در ریاض و در حاشیه نشست ائتلاف بین المللی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا دیدار و گفت وگو کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق که روز جمعه (۹ ژوئن) منتشر شده، دو طرف راه‌های روابط دوجانبه بین بغداد و واشنگتن و همکاری در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

وزیر خارجه عراق بر اهمیت تداوم همکاری مشترک در قالب توافق چارچوب استراتژیک برای روابط و همکاری بین عراق و آمریکا تاکید و از تلاش‌های آمریکا به عنوان فرمانده ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تقدیر کرد.

دو طرف شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهمیت مشترک را بررسی و بر لزوم همکاری برای کاهش تنش و آرامش اوضاع در منطقه و جلوگیری از هرگونه تنش در منطقه که به نفع هیچ‌کس نیست، تاکید کردند.

در بخش دیگری از این دیدار، وزرای خارجه آمریکا و عراق به بررسی حقوق مالی دولت ایران در عراق به دلیل خرید گاز و برق و چگونگی پرداخت آن با توجه به اقدامات آمریکا بر بانک‌های بین‌المللی و از جمله بانک های عراق و تحریم های امریکا بر ایران پرداختند.

وزیر خارجه عراق بر لزوم ایجاد راه حلی برای این مشکل که به صورت مستقیم بر بخش برق عراق تاثیر می گذارد تاکید و از آمریکا بخاطر اعطای مجوز برای پرداخت مبالغ مالی به حجاج ایرانی از حقوق ایران در بانک های عراق تقدیر کرد.

از طرفی دیگر بلینکن تاکید کرد که آمریکا به حمایت از ثبات و روند دموکراتیک عراق پایبند است و از ثبات سیاسی در عراق و تداوم و همکاری مشترک بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان که جایگاه و قدرت عراق در منطقه را تقویت می کند، تاکید کرد.

وی گفت امیدوار است دو طرف به تفاهماتی برای حل مشکلات خود به خصوص در زمینه نفتی و مالی دست یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز