خبرگزاری کار ایران

رحیمی جهان آبادی در نطق میان دستور:

برای رفع بحران کنونی کشور طرح آشتی ملی را پیشنهاد دارم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۸۵۶

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آیا میتوان ادعای نمایندگی ملت را داشت اما داغ کشته شدگان و شهدای حوادث اخیر در زاهدان تا جای جای ایران را نادیده گرفت و برای حقوق ملت و آشتی بین ملت و حاکمیت کاری نکرد و ساکت بود؟ اینجانب به عنوان وکیل ملت ایران و به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای رفع بحران کنونی کشور طرح آشتی ملی را پیشنهاد دارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  جلیل رحیمی جهان آبادی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۷ خردادماه) مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا لازم می‌دانم از محبت پدرانه مقام معظم رهبری و دیده خطاپوش ایشان که جنبه های مثبت زحمات ما را در مجلس شورای اسلامی دیدند و از خادمان ملت حمایت نمودند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. این حمایت و دلگرمی بهترین هدیه در سال آخر به همه ما بود تا با توان و انرژی بیشتر در خدمت به ملت تلاش نماییم به قول حضرت حافظ:پیرِ ما گفت خطا بر قلم صُنع نرفت/آفرین بر نظرِ پاکِ خطاپوشش باد.

وی افزود: نمایندگان محترم ملت ایران ما به آخرین سال خدمت در مجلس یازدهم رسیده ایم و این نطق ها و گفتگوها شاید آخرین فرصت برای گفتگو در خانه ملت و با صاحبان اصلی این خانه باشد. قبل از ما نیز افراد زیادی  وکالت ملت را برعهده داشتند و از اولین و آخرین نطق های آن ها زمان گذشته است و از ما نیز زمان می گذرد و آنچه که در تاریخ این ملت و خانه ملت می ماند، دفائن شجاعان، دلسوزانه و صادقانه از حقوق مردم است. به قول سهراب سپهری:« زندگی، راز بزرگی است که در ما جاریست/زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست/رود دنیا جاریست».

این نماینده مجلس بیان کرد: عزیزان اینک که عرصه خدمت را در امسال به پایان می بریم، تورم  ۷۰ درصد، قیمت‌های هفت الی هشت برابر خودرو ، فروش خودرو به سبک لاتاری، ممانعت از واردات انواع کامیون و خودرو و کالاهای مورد نیاز ملت به بهانه تولید ملی، تحمیل هزینه‌های کمرشکن در اجاره مسکن،در بلاتکلیفی هزاران کارمند، کارگر، از پرستاران و معلم تا کارگران حتی همین مجلس شورای اسلامی همچنان باقی است. صدای ملت ایران از روزی که من و شما نماینده شدیم بالاتر،بیشتر و زجر و درد آنها بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ تناسبی بین درآمد و هزینه‌های مردم وجود ندارد و هیچ راهی برای این شرایط ناگوار برای مردم عزیز باقی نمانده است. انحصارطلبی و حذف گروه های مورد اعتماد سیاسی و اجتماعی زنان، جوانان ، روشنفکران و اهل سنت بود، پشتوانه عظیم اجتماعی را از نظام اسلامی دریغ کرده است و بسیاری از دلسوزان نظام امروز جز خون دل خوردن و گوشه‌نشینی فرصتی برای کمک و یاری برای نظام و مردم ندارند. آیا میتوان ادعای نمایندگی ملت را داشت اما داغ کشته شدگان و شهدای حوادث اخیر در زاهدان تا جای جای ایران را نادیده گرفت و برای حقوق ملت و آشتی بین ملت و حاکمیت کاری نکرد و ساکت بود؟ اینجانب به عنوان وکیل ملت ایران و به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای رفع بحران کنونی کشور طرح آشتی ملی را پیشنهاد دارم.

وی ادامه داد: در کشور نیازمند رفتار عاقلانه ،عالمانه و کارشناسی نسبت به مطالبات به حق ملت و تعامل عاقلانه با جهان هستیم. مردم از ما جز حقوق شهروندی، پذیرش حق اعتراض مسالمت‌آمیز و قبول برخی اشتباهات و حداقل شرایط انسانی یک زندگی چیزی طلب نمی‌کنند.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: مردم از ما اصلاح امور را می خواهند که در قانون اساسی به آنها این حق داده شده است. براساس طرح آشتی ملی باید فضای سیاسی مناسب برای همه طیف ها فراهم شود. زندانیان سیاسی و عقیدتی در ادامه عفو رهبری آزاد شوند. قانون منع اعدام را در کشور تصویب کنیم و جز در قصاص که حکم الهی است و آنهم خدا ما را به بخشش فرا خوانده، طناب دار را به گردن هیچ فرزند ملت ایران نیاندازیم. به حقوق حقه زنان، روشنفکران، جوانان، اهل سنت و اقلیت‌های قومی و مذهبی توجه کنیم و از ظرفیت قانون اساسی برای آشتی با آن بهره ببریم و از هر ایرانی که عشق وطن در دل او جاری است بخواهیم برای بازسازی این وطن به ایران بازگردد و داستان دو قطبی سازی و خودی و غیرخودی و انقلابی و غیر انقلابی را برای همیشه پایان دهیم که این ملت بود که انقلاب کرد و اگر این انقلاب  را ملت انجام نمی‌داد، نه انقلابی بود و نه کاسبی  به نام انقلابی گری.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح آشتی ملی و برگزاری انتخابات باشکوه از موضع قدرت با جهان گفت و گو کنیم  تا به روزگاری نیافتیم که گروه تروریستی طالبان جلوی چشمان ما فرزندان این ایران را بکشند و صدایی از هیچ مسئول ما بلند نشود. اینجانب انچه را که برای صلاح ملت ،دولت و نظام اسلامی بود گفتم و از خدای متعال برای رهبری طول عمر با عزت و برای شما و خودم عاقبت به خیری را از خدواند مسئلت دارم.امیدوارم طرح آشتی ملی با استقبال و با حمایت شما نمایندگان مواجه شود و ما را در این امر یاری کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز