خبرگزاری کار ایران

به پیشنهاد رئیس فراکسیون مستقلین صورت گرفت؛

حذف ماده ضدانتخابات مشارکتی و رقابتی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۴۴۸

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف ماده ۱۲ طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس و ثابت ماندن شرایط کاندیداتوری در انتخابات موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز ۲۸ فروردین مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس نمایندگان مجلس با با ۱۱۲ رأی موافق، ۱۰۰ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر با پیشنهاد حذف ماده ۱۲ این طرح موافقت کردند.

گفتنی است موضوع ماده ۱۲ طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، اصلاح و اعمال تغییر در ماده ۲۸ قانون فعلی انتخابات بود که این ماده با پیشنهاد غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین مجلس و با رأی موافقان نمایندگان حذف شد.

نوری در تشریح دلایل پیشنهاد حذف کل این ماده گفت: این اصلاحیه به ویژه اصلاحیه‌ای که بر روی ماده ۲۸ صورت می‌گیرد برخلاف یک انتخابات رقابتی و مشارکتی است. اگر می‌خواهیم قانون انتخابات را اصلاح کنیم باید مسیری را پیش برویم که مشارکت مردم را به دنبال داشته باشد اما این اصلاحیه‌ای مسیر را محدود‌تر از قبل می‌کند.  

وی افزود: در جای دیگر صدور کیفرخواست برای یک فرد را برای منع از حضور در عرصه انتخابات کافی دانسته شده در حالی که ممکن است این فرد بعد از صدور کیفرخواست تبرئه شده باشد و تعداد این موضوعات بسیار زیاد است.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در پایان عنوان کرد: در جای دیگری از این ماده سابقه اجرایی ۵ ساله برای داوطلبان ضروری شمرده شده است در حالی که ممکن است یک شخصیت سیاسی، فقیه یا ادیب قصد حضور در عرصه انتخابات را داشته باشد که با توجه به این ماده صرفا باید مدیر یا رئیس جایی بوده باشد.

به گزارش ایلنا این ماده یکی از اصلاحات انجام شده از سوی طراحان طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بود که شرایط تازه‌ای را برای داوطبی افراد در انتخابات مجلس تعیین می‌کرد و از این طریق کاندیداتوری در انتخابات سخت و تعداد انتخاب شوندگان نیز محدود می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز