خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

اظهارات وزیر امور خارجه آلمان، نشانه استمرار رویکرد حمایت‌آمیز از تروریست‌های مسلح و تجزیه‌طلب علیه ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۴۳۰

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه آلمان در بغداد را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی در این رابطه گفت: انتظار می‌رفت وزیر امور خارجه آلمان قبل از هر چیز به خاطر عملکرد شرم‌آور گذشته دولت این کشور در قبال دو ملت ایران و عراق عذرخواهی می‌کرد، نه اینکه با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش کند تا سابقه جنایات کشورش در حمایت از رژیم صدام علیه ایران و نیز جنایت ننگین تجهیز رژیم بعث به سلاح‌های شیمیایی به منظور بکارگیری آن علیه نظامیان‌ و شهروندان بی دفاع ایرانی و عراقی را مخفی کند.

وی با یادآوری نقش انکارناپذیر ایران در حمایت از یکپارچگی و وحدت سرزمینی عراق و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر جمع قابل توجهی از گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب مسلح که دستشان به خون شهروندان غیرنظامی ایران و عراق آلوده است، در آلمان مأوا گزیده‌اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: اظهارات وزیر خارجه آلمان علیه ایران از بغداد، نشانه استمرار رویکرد حمایت‌آمیز دولت آلمان از تروریست‌های مسلح و تجزیه‌طلب علیه جمهوری اسلامی ایران و در استمرار تلاش بی حاصل برای صدمه زدن به روابط دو کشور همسایه ایران و عراق است.

کنعانی با توصیه به آلمان برای درس گرفتن از تاریخ، تصریح کرد: دولت‌ها و ملت‌های منطقه هرگز عملکرد برخی از کشورهای مشخص غربی از جمله آلمان در جنگ‌افروزی و حمایت از دیکتاتورهای جنگ‌افروز را فراموش نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز