خبرگزاری کار ایران

افتتاح بنای جدید زندان تفرش با حضور رئیس سازمان زندان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۰۷۳

همزمان با سفر استانی هیات عالی قضایی به استان مرکزی، با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در شهرستان تفرش، زندان قدیمی شهرستان جهت بهبود خدمت‌رسانی و اهداف اصلاحی و تربیتی زندانیان تعطیل و بنای جدید آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان زندان‌ها با حضور در این زندان یادآور شد: یکی از مشکلات شهرستان تفرش وجود زندان قدیمی در بافت شهری است که امروز با همت همکارانمان در اداره کل زندان‌های مرکزی، زندان قدیمی تفرش که در بافت شهری قرار داشت، به خارج از شهر منتقل شد. از آنجا که مهم‌ترین رسالت و مأموریت سازمان زندان‌ها، اصلاح و تربیت است بالتبع برای این کار نیاز به فضای لازم برای بازسازگاری اجتماعی زندانیان از طریق آموزش و حرفه آموزی هستیم، خوشبختانه این بنای جدید هم به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: زندان قدیمی تفرش هم در بافت مسکونی بود و هم بعلت فرسودگی، امکان اجرای درست برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را نداشت. بطور کلی در انتقال زندان‌ها به بیرون از بافت شهری به استاندارد‌هایی همچون توسعه و بهبود سرانه اسکان، استاندار‌های محیطی، توسعه فضا‌های اشتغال، حرفه‌آموزی و فعالیت‌های فرهنگی اهتمام داریم.

در پایان این بازدید محمدی از حوزه قضایی شهرستان نیز بازدید به عمل آورد و ضمن گفت‌وگو با رئیس دادگستری، در جمع کارکنان و پرسنل این اداره حاضر شد. وی همچنین با حضور در جمع مردم مراجعه‌کننده به این اداره به سوالات آنان نیز پاسخ داد.

لازم به ذکر است که در سفر امروز رئیس سازمان زندان‌ها به استان مرکزی که به همراه رئیس دستگاه قضا صورت گرفته، قرار است زندان‌ها و مراکز اصلاحی‌وتربیتی استان مورد سرکشی قرار گیرد. دیدار و نشست با مقامات اجرایی و قضایی نیز در دستور کار است. محمدی بطور ویژه نیز از شهرستان تفرش بازدید و با مسئولین شهرستان دیدار خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز