خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد حقوق بشر:

سیاست ایران در حوزه بین‌المللی تعاملی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۰۹۴

نشست مشترک معاون اول قوه قضائیه با سفرا و دیپلمات‌های مقیم و رؤسا و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی در حاشیه این نشست درباره سیاست حقوق بشری ایران، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر در عرصه داخلی و خارجی مشخص است.

وی با بیان اینکه معتقد به حقوق بشر و پایبند به آن هستیم، اظهار داشت: به سه الزام در حوزه حقوق بشر پایبند هستیم؛ در وهله اول اینکه ما یک کشور اسلامی هستیم و معتقدیم حقوق بشر ریشه در ادیان الهی وجود دارد و پدیده نوظهور نیست.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه در ادیان الهی به حقوق بشر تاکید شده است، تصریح کرد: الزام دوم قوانین است به ویژه قانون اساسی. سومین الزام نیز تعهدات بین‌المللی ایران در زمینه حقوق بشر است.

به گفته غریب‌آبادی، از ۱۰ معاهده بین‌المللی جزو پنج کنوانسیون حقوق‌بشری هستیم و در حوزه بین‌المللی سیاست تعاملی را در پیش داریم، از این رو تعامل ویژه‌ای با دفتر کمیسر عالی حقوق بشر داریم.

وی ادامه داد: با طیفی از گزارشگران موضوعی حقوق بشر دیدار و تعامل داریم؛ خانم دوهان از ایران بازدید کرد و از سه گزارشگر ویژه دیگر هم دعوت کردیم که اگر بپذیرند میزبان‌شان خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز