خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد پزشکان منوط به تعیین جایگزین از جانب وزارت بهداشت خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۶۷۱

نمایندگان مردم در مجلس مصوب کردند تا ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد مشمولانی که در حال گذراندن دوران تعهد سه برابری قبل از تصویب این قاتون می باشند و مدت تعهد سه برابری آنان به پایان نرسیده است، منوط به تعیین جایگزین از جانب وزارت بهداشت باشد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی و تخصصی با اصلاح ماده ۱ این طرح با ۱۴۵ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

گفتنی است در ادامه مهرداد ویس کرمی پیشنهاد الحاق یک تبصره به ماده ۱ طرح مذکور را ارائه کرد که نمایندگان با ۱۱۷ رأی موافق، ۶۱ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن با این پیشنهاد موافقت کردند.

براساس ماده ۱ اصلاح شده این طرح؛  تبصره (۱) بند (۳) قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‎های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۳۸۹/۰۱/۲۹با اصلاحات و الحاقات بعدی، به شرح زیر اصلاح می شود:

تبصره ۱ - تعهد أخذ شده برای کلیه مشمولان این بند در مقطع دکترای عمومی حرفه ای (پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی) ۱/۵ برابر دوره تحصیلی مصوب بدون اعمال ضریب منطقه ای و برای رشته های تخصصی پزشکی ۱/۷ برابر دوره تحصیلی مصوب بدون اعمال ضریب منطقه ای و برای سایر مشمولان از جمله رشته های های تخصصی دندانپزشکی و فوق تخصصی پزشکی و داندانپزشکی ۲ برابر دوره تحصیلی مصوب بدون اعمال ضریب منطقه ای است که قابل خرید یا واگذاری به غیر نمی باشد. همچنین مدت تعهدات هیچ کدام از مشمولان این بند پس از لازم الاجرا شدن این قانون، نباید از مدت تعهدات او پیش از لازم الاجرا شدن آن بیشتر شود.

تبصره ۲- ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد مشمولانی که در حال گذراندن دوران تعهد سه برابری قبل از تصویب این قاتون می باشند و مدت تعهد سه برابری آنان به پایان نرسیده است منوط به تعیین جایگزین از جانب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خواهد بود. مدت تعیین جایگزین منظور نباید بیش از یک سال به طول بیانجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز