خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا:

باید با معترضی که «شبهه علمی» دارد گفت‌وگو کرد/ گفت‌وگو با کسی که اسلحه به دست می‌گیرد، بی‌معناست

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۸۴۹

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: کسانی که نسبت به بعضی از عملکردها اعتراضی دارند دو دسته هستند، یک دسته شبهه علمی دارند و یک دسته شهوت عملی. کسی که شبهه علمی دارد باید نشست و با او گفت‌وگو کرد،اما کسی که اسلحه به دست می‌گیرد که دیگر جای گفت‌وگو ندارد.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص طرح مساله «گفت‌وگو» میان مردم و منتقدان با مسئولان از سوی برخی مقامات در هفته‌های اخیر، گفت: ببینید کسانی که نسبت به بعضی از عملکردها اعتراضی دارند دو دسته هستند، یک دسته شبهه علمی دارند و یک دسته شهوت عملی. آن کسی که شبهه علمی دارد باید نشست و با او گفت‌وگو و مذاکره کرد تا شبهات علمی‌اش برطرف شود. بالاخره سوال‌ها و شبهاتی در ذهنش به وجود آمده و باید رفع کرد.

وی ادامه داد: در این گفت‌وگو هم نباید هیچ یک از طرفین به شرط اینکه‌ الا و لابد باید حرف من اثبات شود وارد گفت‌وگو شود، بلکه محوریت باید حق، عدالت، قرآن و مواردی که مورد پذیرش و اعتقاد همگانی است، باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: اما آن کسی که اسلحه به دست می‌گیرد، به حرم شاهچراغ می‌رود و مردمی که هیچ سلاحی ندارند و در حال زیارت هستند را به رگبار می‌بندد که دیگر جای گفت‌وگو ندارد. این فرد شهوت عملی دارد و کسی که دارای شهوت عملی است، باید پاسخ عملی دریافت کند. اما دسته اولی که شبهه علمی دارند، باید با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم اصفهان در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه احزاب تضعیف شدند و رسانه‌ها هم محدودیت‌ دارند. لازمه‌های این گفت‌وگو چیست؟»، ابراز داشت: ما احزاب داریم، جناح‌های مختلف سیاسی حزب رسمی دارند، منتها بعضی وقت‌ها دوست ندارند مسئولیت این اقدامات را برعهده بگیرند. ما برای اعتراض حتی برای راهپیمایی و تجمع و این‌ها قانون و آیین‌نامه داریم اما عده‌ای که صاحبان احزاب رسمی هم هستند و از منظر قانون توان این را دارند که چنین تجمعاتی را برپا کنند، حاضر نیستند زیر بار مسئولیت این کار بروند.

وی ادامه داد: یعنی می‌خواهند هم کار خود را پیش ببرند و هم مسئولیتش را دولت و مجلس و حاکمیت برعهده بگیرد. خب اینجور نمی‌شود بالاخره شما تصمیمی می‌گیرید باید پای لوازم تصمیم هم بایستید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه بیان کرد: درخصوص رسانه‌ها هم الان چه حرفی است که منع داشته باشند و افراد نتوانند بگویند؟ هرچیزی را می‌گویند و بعد هم می‌گویند که آزادی نیست و ما را محدود کردند.

میرزایی با اشاره به حضور سخنگوی دولت در دانشگاه‌ها تصریح کرد: این کاری هم که سخنگوی دولت شروع کرده و به دانشگاه‌های مختلف می‌رود و آزادانه با دانشجویان صحبت می‌کند و آن‌ها هم حرف‌هایشان را می‌زنند و صداوسیما هم این را پخش می‌کند، حس می‌کنم یکی از کارهای مثبتی است که در مسیر برقراری گفت وگو می‌تواند موفق باشد.

وی افزود: ما هم یک دوره‌ای دانشجو بودیم و جزو همین تشکل‌های دانشجویی بودیم که مطالباتی داشتیم در آن زمان هم حرف‌های خود را زدیم و مسئولین را هم به چالش کشیدیم. مسئولین هم آمدند پاسخ دادند و یک جاهایی هم پاسخ ندادند که ما هم در صندوق‌های انتخابات آن‌ها را به چالش کشیدیم اما هیچ وقت دست به اقدامی که خلاف منافع ملی باشد، نزدیم و یا رفتارهایی که ضرر به اموال عمومی بزند، انجام ندادیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اینکه «محدودیت‌ها و خطوط قرمزی که برای رسانه‌ها اعمال می‌شود منجر به کاهش مخاطب آن‌ها و مراجعه مردم به رسانه‌های خارجی شده است»، گفت: اگر ما اسم‌مان هنرمند است ولی واقعا هنرمند نیستیم که از ابزاری که داریم استفاده کنیم، آن محدودیت قانون و این‌ها نیست. این ناتوانی در هنرمندی ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز