خبرگزاری کار ایران

عصر امروز اتفاق افتاد؛

حمله تروریستی به حرم شاهچراغ/ ۱۵ نفر شهید و ۴۰ نفر مجروح شدند

حمله تروریستی به حرم شاهچراغ/ ۱۵ نفر شهید و ۴۰ نفر مجروح شدند
کد خبر : ۱۲۹۱۰۵۸

تعداد شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ به ۱۵ تن رسید.

به گزارش ایلنا، عصر امروز - چهارشنبه ۴ آبان ماه-  فردی مسلح با اسلحه جنگی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ (ع) به سمت زائران در باب الرضای حرم مطهر  تیراندازی کرد .

در این حادثه تروریستی تاکنون ۱۵ نفر شهید و حدود ۴۰ نفر زخمی شده‌اند. در میان شهدا دو کودک و یک زن حضور دارند. 

حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در ورودی باب الرضا اتفاق افتاده است.

واکنش رئیس مجلس به حمله تروریستی شیراز

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی در پیامی وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی علیه السلام که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از زائران و هموطنان عزیز شد را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی علیه السلام که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از زائران و هموطنان عزیز شد موجب تاسف و تاثر گردید.

در روزهای اخیر که یادآور جنگ احزاب و صف آرایی همه‌جانبه دشمنان است، آنان با تمام توان و ظرفیت‌ خویش نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند؛ اما این‌بار با اقدامی به شیوه تروریست‌های تکفیری و با شلیک گلوله به روی مردم مظلوم‌، بی‌دفاع و متدین، آنان را به خاک و خون کشاندند و نشان دادند اصل و اساس کینه و عداوت آنان با دیانت مردم است‌.

این فاجعه دلخراش اتمام حجتی است با همه کسانی که در هفته‌های گذشته با ایجاد نا آرامی، زمینه را برای توطئه‌های دشمن فراهم کردند.

ملت شریف ایران ثابت کرده‌اند با این‌گونه اقدامات ذلیلانه و ناجوانمردانه، از پای ننشسته و ذره‌ای از مواضع انقلابی خویش عقب‌نشینی نخواهند کرد.

لازم است نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه خونین اقدام کرده و مراکز درمانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و مصدومان عمل کنند.

ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحناله الفدا، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌ مدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحین و مصدومین شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

عمار حکیم حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی اقدام مجرمانه یک گروه تروریستی در حمله به مرقد امام احمد بن موسی بن جعفر علیهم السلام در شهر شیراز ایران که منجر به شهادت و مجروح شدن ده ها زائر از جمله زن و کودک شد را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: ما این حادثه را خالصانه به رهبر انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران تسلیت می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم شهدای این حادثه را مورد رحمت واسعه خود قرار داده و بهشت را جایگاه آنها قرار و به خانواده آنها صبر و به مجروحان شفا دهد.

رهبر جریان حکمت ملی همچنین مجدداً از جامعه بین الملل به ویژه کشورهای متضرر از آفت تروریسم خواست که برای خشکاندن منابع تامین مالی تروریسم و جلوگیری از پیامدهای ویران کننده آن بر امنیت و ثبات ملت‌ها، همکاری و همراهی کنند.

واکنش رئیس‌جمهور به حمله تروریستی شیراز

رئیس‌جمهور با صدور پیامی شهادت تعدادی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در حادثه تروریستی در این حرم را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ندای مظلومیت و اقتدار ملت ایران، این بار در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) طنین انداز شد و جنایتی دیگر بر سیاهه جنایات دشمنان انقلاب اسلامی ایران افزود.

اینجانب، شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) در این حمله تروریستی را به خانواده‌های این عزیزان و همه مردم ایران تسلیت عرض میکنم.

تجربه نشان می دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.

این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

وزیر کشور: تاکنون ۱۳ تن در حادثه شاهچراغ شهید شدند

احمد وحیدی درباره حادثه تروریستی امروز حرم شاهچراغ گفت: تاکنون در پی حادثه تروریستی در شاهچراغ ۱۳ شهید و تعداد قابل توجهی مجروح شدند.

وی با بیان اینکه کسانی که این حرکت تروریستی را انجام دادند، پرده و لایه جدیدی از توطئه دشمنان علیه ملت رو کردند، اظهار داشت: این حادثه نشان داد توطیه دشمن پیچیده است. از سویی این حادثه نشاندهنده مقابله با قداست‌ها و قساوت قلب دشمنان ما است.

وزیر کشور ادامه داد: اغتشاشات اخیر توسط دشمن به مسیر خطرناکی وارد می‌شود. جریان تروریستی از این اغتشاشات استفاده کرده است. جریان اغتشاشگر باید کاملا خود را کنار بکشند و مسئولان امنیت هم باید با شدت و قدرت مراقبت کنند.

سازمان ملل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد.

وی تأکید کرد: «حمله به یک مکان مذهبی در ایران سزاوار محکومیت است و ما تمامی اقدام‌های تروریستی را محکوم می‌کنیم».

عصر امروز -چهارشنبه-  فردی مسلح با اسلحه جنگی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ (ع) به سمت زائران در باب الرضای حرم مطهر  تیراندازی کرد .

در این حادثه  تروریستی تاکنون ۱۵ نفر شهید و  حدود ۴۰ نفر زخمی شده‌اند. در میان شهدا دو کودک و یک زن حضور دارند. 

واکنش سخنگوی دولت به حمله تروریستی شیراز

علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امشب تروریست‌ها در شاهچراغ به پشتوانه دیکتاتورهای رسانه‌ای که خشونت و ترور را ترویج می‌دهند و با آتش اغتشاش‌گران که امنیت را سلب می‌کنند، کودکان، زنان و مردان بی‌گناه را به شهادت رساندند.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حمله تروریستی شیراز

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار تصاویری از شهدای اقدام تروریستی شیراز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شاه چراغ‬⁩ ایران به خون نشست.

وی ادامه داد: مدعیان دروغین ⁧‫حقوق بشر‬⁩ در پس اظهارات به ظاهر بشردوستانه و ادعاهای واهی خود، دقیقا همین صحنه‌های خشونت و به خاک و خون کشیدن مردم ⁧‫ایران‬⁩ را می‌خواستند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، برای آنان هدف وسیله را توجیه می‌کند.

واکنش معاون اول رئیس‌جمهور به حمله تروریستی شیراز

معاون اول رییس جمهور با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) تاکید کرد: پاسخی کوبنده در انتظار حامیان و آمران حادثه تروریستی شیراز خواهد بود.

به گزارش ایلنا، متن پیام محمد مخبر به شرح زیر است:

به شهادت رسیدن جمعی از زوار و هموطنان عزیزمان در عملیات تروریستی در حرم احمد‌بن موسی(ع) شاهچراغ را تسلیت می‌گویم.

عاملان، آمران و حامیان این حادثه تلخ و جانسوز با اقدام علیه مردم و کودکان بی‌گناه و ریختن خون زائران سومین حرم اهل بیت(ع)، بار دیگر خوی درندگی و ذات پلید خود را به نمایش گذاشتند و چهره واقعی نظام سلطه و دشمنان ملت ایران به جهانیان معرفی شد.

حامیان این عملیات کثیف و گروه‌های تکفیری پشت صحنه این جنایت هولناک باید بدانند که قطعا پاسخی محکم و کوبنده در انتظار آنان خواهد بود و قلب مردم و شیعیان عزیز بیش از پیش با مکتب اهل بیت(ع) گره خواهد خورد.

از خداوند متعال برای مصدومین این حادثه شفای عاجل و برای شهدا علو درجات را مسألت دارم و به خانواده‌های آنان صمیمانه تسلیت می‌گویم.

دستور رئیس قوه قضائیه برای شناسایی عاملان حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع)

در پی حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام و شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه طی تماس با رییس کل دادگستری استان فارس ضمن عرض تسلیت دستور اکید داد با بهره گیری از کلیه امکانات امنیتی انتظامی نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه تلخ و تاسف بار اقدام کرده و در اسرع وقت پرونده قضایی تشکیل و خاطیان به اشد مجازات محکوم شوند.

رییس دستگاه قضا همچنین طی پیام تسلیتی حادثه‌ تلخ و تأسف‌بار شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) شیراز به دست تروریست‌های مزدور را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: کینه و عداوت دشمنان خبیث ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی چنان است که در مسیر تحقق توطئه‌های خود برای مقابله با امنیت کشور، این‌بار زائران حرم احمد بن موسی (علیه‌السلام) را هدف تیرهای دشمنی خود قرار دادند.  دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با سرعت و دقت، تمامی عاملان و مسبّبان این جنایت را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.

اینجانب ضمن آرزوی بهبودی و عافیت برای مجروحان این حادثه تروریستی، تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های شهدای عزیز عرض می‌کنم و صبر و سکینه‌ الهی را برای آنان و علوّ درجات را برای شهیدان مسألت می‌نمایم.

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به حمله تروریستی شیراز

سخنگوی شورای نگهبان شهادت تعدادی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) در حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا،  هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان با انتشار توییتی، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) در حادثه تروریستی در این حرم نوشت: خون شهدای حرم شاهچراغ راه حق و باطل را روشن‌تر می‌سازد.

واکنش سید حسن خمینی به حمله تروریستی شیراز

سید حسن خمینی در پیامی در پی حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تاکید کرد: عاملان جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ امنیت جامعه ما را هدف گرفته اند.

به گزارش ایلنا، متن پیام سیدحسن خمینی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جنایت دردناک حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) در شهر شیراز که منجر به شهادت جمعی از نمازگزاران و جراحت تعدادی دیگر شد، مایه تأسف و تأثر شدید است.

عاملان این جنایت تروریستی امنیت جامعه ما را هدف گرفته اند که به دنبال ایجاد بستر مناسبی برای اهداف پلید خود بوده اند.

طبیعی است که انتظار همگان از مسئولان مربوطه، علاوه بر برخورد با عاملان پیدا و پنهان این اتفاق و پیشگیری از موارد مشابه، آن است که با قصورها و تقصیرهای احتمالی که باعث پیدایش چنین اتفاقاتی می شود برخورد شود.

ضمن آنکه وقوع چنین اتفاقات دردناکی همگان را به درک شرایط حساس کشور و توجه به دشمنان قدیم و جدید آن فرا می خواند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغ دیده و مردم شریف شیراز، از خدای متعال برای شهیدان عزیز غفران واسع و برای مجروحان سلامت کامل و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

این خبربه روز رسانی می‌شود ....

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز