خبرگزاری کار ایران

جمشیدی:

مقابله با تروریسم و تحولات قفقاز بخشی از گفت‌وگوهای سمرقند است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۵۸۹

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: مقابله با تروریسم و تحولات قفقاز بخشی از محورهای گفت‌وگوهای سمرقند را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایلنا، محمد جمشیدی که همراه رئیس‌جمهور در سمرقند به سر می‌برد، گفت: در گام اول، سیاست همسایگی در یک‌سال گذشته جمهوری اسلامی توانست با احیا اعتماد سیاسی، همکاری‌های اقتصادی را در دستورکار اصلی در روابط با کشورهای منطقه قرار دهد.

وی شرکت در اجلاس سران سازمان شانگهای را بخش دیگری از برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به ازبکستان برشمرد و اظهار داشت: مراحل عضویت ایران به خوبی طی‌شده است و به لحاظ قانونی کار آن در دولت تمام‌شده و برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: ملاقات با ۱۰ نفر از مقامات کشورها و سران کشورهای چین، روسیه، هند، پاکستان، بلاروس و کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز از دیگر برنامه‌های رئیسی در سفر سه روزه به ازبکستان است.

جمشیدی با اشاره به گسترش تروریسم در منطقه تصریح کرد: مقابله با تروریسم و تحولات قفقاز بخشی از محورهای گفت‌وگوهای سمرقند را تشکیل می‌دهد.

وی از ازبکستان و شهر سمرقند به عنوان حوزه تمدنی و فرهنگی ایران دانست و خاطرنشان کرد: مقامات ازبکستان هم خواستار توسعه همکاری‌های فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز