خبرگزاری کار ایران

هشدار نماینده روسیه نسبت به تصویب هرگونه قطعنامه ضدایرانی در نشست آتی شورای حکام

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۱۵۳

میخائیل اولیانوف با انتشار توئیتی نسبت به تصویب احتمالی قطعنامه علیه ایران هشدار داد.

به گزارش ایلنا، «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، با انتشار توئیتی نسبت به صدور قطعنامه احتمالی علیه ایران در نشست آینده شورای حکام هشدار داد و بیان داشت: «تصویب چنین قطعنامه‌ای نتایج به شدت معکوسی به‌همراه خواهد داشت. ما باید پیامدهای بسیار منفی تصویب قطعنامه هیئت رئیسه آژانس بین‌المللی اتمی علیه ایران در ماه جون (خرداد) را از یاد نبریم. روسیه پیش از رأی‌گیری، در این‌باره هشدار داده بود.»

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده در وین برگزار خواهد شد.

خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش داد که صدور قطعنامه علیه ایران در دستور کار نشست شورای حکام نیست.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز -چهارشنبه- در گزارش فصلی خود برای شورای حکام اعلام کرد که ایران میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده نسبت به سه ماه قبل، از ۱۲.۵ کیلوگرم به ۵۵.۶ کیلوگرم رسیده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان هم درباره گزارش اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران تاکنون بیشترین شفافیت را داشته است.  مطالب گزارش فصلی اخیر مدیرکل آژانس تکرار موارد بی اساس قبلی با اهداف سیاسی است و هیچ نکته جدیدی جز بازی با عبارات برای اهداف خاص ندارد.

وی افزود: بدیهی است همانند گزارشات قبلی سفیر و نماینده دائم کشورمان در جلسه هفته آینده شورای حکام پاسخ‌های حقوقی و مستدل ایران به گزارش اخیر مدیرکل را ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز