خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام انصاریان:

ارتش حصن و قلعه نفوذناپذیر امت اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۱۴۳

به مناسبت گرامیداشت ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: ارتش، حصن و قلعه نفوذناپذیر امت اسلام است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در این مراسم ضمن اشاره به مسئله جهاد در ادیان آسمانی گفت: در آیین اسلام و ادیان آسمانی جنگ وجود ندارد بلکه کلمه جهاد با یک قید بسیار مهم "فی سبیل الله" ذکر شده است و اشاره به این اصل دارد که جهاد و مقابله باید تنها در راه خدا و پیاده ساختن دستور و فرامین پروردگار و کسب رضای الهی باشد.

وی ضمن اشاره به آیات قرآن در باب جهاد فی سبیل الله گفت: از زمان حضرت آدم (ع) تا حضرت خاتم (ص) هیچ جهاد یا جنگ ابتدایی از سوی انبیاء و اولیاء الهی صورت نگرفته است و تمام تلاش انبیاء و اولیاء، در مسیر جهاد دفاعی بوده است.

حجت الاسلام انصاریان به اهمیت ارتش و نیروهای مسلح در روایات و احادیث اسلامی پرداخت و تصریح کرد: ارتش حصن و قلعه نفوذناپذیر امت اسلامی است و نیروهای نظامی و انتظامی متخصص و آموزش دیده به اذن الهی، تکلیف جهاد با دشمنان دین خدا را بر عهده دارند.

وی افزود: جهاد یک امر الهی و آسمانی است، لذا خداوند برای مجاهدین فی سبیل الله ثواب عظیمی را بشارت داده است که مانند آن در آیات و روایات دیده شده است؛ خداوند در سوره توبه در خصوص ثواب جهاد فی سبیل الله می فرماید: "ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه." طبق این آیه، خداوند  بهشت را جایزه کسانی قرار داده که جانها و اموال خود را در راه پروردگار فدا می کنند.

حجت الاسلام انصاریان در پایان گفت: امروز به لطف الهی و تلاش نیروهای مسلح، دشمنان، علی الخصوص آمریکای جنایتکار به ذلت افتاده و جرأت تجاوز ندارند و طبق آیه "ان الارض یرثها عبادی الصالحون" مملکت انشاالله به دست صاحب اصلی آن حضرت ولیعصر (عج) خواهد رسید.

امیر سرتیپ ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستادارتش نیز ضمن خیر مقدم، گفت: دانشجویان دافوس بر اساس آمادگی روحی و رزمی که دارند آماده مقابله با هر دشمنی هستند و ما در کنار این آمادگی ها، سعی می‌کنیم که اعتقادات خود را تعالی بخشیم و با الگوپذیری از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر دفاع از دین حرکت نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز