خبرگزاری کار ایران

کاظم غریب‌آبادی:

شیرین ابوعاقله و مندلا ماندلا از میان ٣۵ کاندیدا برای دریافت جایزه حقوق بشر انتخاب شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۰۲۲

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: امسال ما هفتمین جایزه حقوق بشر اسلامی را اعطا می‌کنیم. در سال جاری ٣۵ کاندیدا از ٢٢ کشور معرفی شدند و پس از بررسی این کمیته شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شهید شبکه الجزیره و مندلا ماندلا نماینده مجلس آفریقای جنوبی به عنوان برندگان نهایی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم غریب‌آبادی در مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت اباعبدالله(ع) گفت: به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در سالروز اعلام اعلامیه حقوق بشر اسلامی، روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نام گذاری شد و مقرر گردید کشورهای اسلامی در این روز برای ابراز هویت اسلامی خود و بیان آموزه‌های دین مبین اسلام استفاده کنند. حقوق بشر اسلامی تصریح میکند حقوق بشر ناشی از ذات انسان است. اگرچه بشریت به علوم پیشرفته دسته یافته اما نیاز به کرامت انسانی نباید نادیده گرفته شود. غرب همواره کوشیده است با نادیده گرفتن حقوق دیگر ملت‌ها از جمله کشورهای مسلمان، ارزش‌های لیبرال سکولار حاکم بر جامعه خود را به عموم بشر در جهان تحمیل کند و از این منظر روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نماد انسان استعلایی و گفتمان کشورهای اسلامی در برابر هژمون فرهنگی غرب محسوب می شود.

وی افزود: تحولات و وقایع اخیر حاکی از این این است که کرامت انسانی در معرض خطر قرار گرفته است. جنگ و کشتار افراد بی گناه و تحمیل تحریم‌های ظالمانه و مخاطرات اقلیمی از مهمترین تهدیدات صلح هستند. در نتیجه در این تحولات جامعه جهانی با چالش های جدی برای دستیابی به صلح روبرو است. امسال ما هفتمین جایزه حقوق بشر اسلامی را اعطا می‌کنیم. در سال جاری ٣۵ کاندیدا از ٢٢ کشور معرفی شدند و پس از بررسی این کمیته شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شهید شبکه الجزیره و مندلا ماندلا، نماینده مجلس قانونگذاری آفریقای جنوبی و از پیشگامان موج جدید ضد آپارتاید رژیم صهیونسیتی به خاطر اقدامات و مواضع قابل توجه ایشان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با آپارتاید رژیم صهیونسیتی به عنوان هفتمین جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی معرفی شدند. 

وی ادامه داد: همچنین از حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مرجع عالیقدر تقلید و از پیشگامان حوزه مفهوم‌سازی و ترویج ادبیات حقوق بشر اسلامی و شهید مدافع حرم شهید صیاد خدایی به خاطر فعالیت‌های قابل توجهی که در مبارزه با گروه‌های تروریستی داشت و خود در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید، تجلیل و تکریم می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز