خبرگزاری کار ایران

سفیر و معاون نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد:

شورای امنیت ادعاهای بی‌اساس درباره سوریه را رها کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۰۹۱

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: شورای امنیت جلسات خود را به تکرار مواضع و ادعاهای بی اساس علیه دولت سوریه اختصاص ندهد.

به گزارش ایلنا، زهرا ارشادی در نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه گفت: با در نظر گرفتن همکاری دولت سوریه در اجرای تعهداتش در چارچوب کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی، انتظار می‌رود، شورای امنیت جلسات خود را به تکرار مواضع و ادعاهای بی‌اساس علیه دولت سوریه اختصاص ندهد. زیرا این به کارایی شورای امنیت کمک نمی‌کند.

وی مجدداً بر خواست ایران بر اجرای کامل، موثر، غیرسیاسی و بدون تبعیض کنوانسیون و همچنین حفظ اقتدار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) تاکید کرد و اظهار داشت: سیاسی کردن اجرای کنوانسیون و بهره‌برداری از سازمان OPCW با انگیزه سیاسی، اعتبار کنوانسیون و اقتدار سازمان را به خطر می‌اندازد.

سفیر و معاون نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد ادامه داد: ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی سلاح‌های شیمیایی، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را در هر مکان، توسط هرکس و تحت هر شرایطی به شدت محکوم می‌کند.

ارشادی با بیان اینکه سوریه تلاش‌های واقعی برای انجام تعهدات کنوانسیون خود انجام داده و تمایل خود را برای همکاری با دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ثابت کرده است، اظهار داشت: برخی از کشورهای عضو، پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه را سیاسی کرده‌اند و مانع از تایید سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) از پایبندی سوریه به تعهداتش شده‌اند که می‌تواند منجر به گفت‌وگو و همکاری سازنده با سوریه شود.

وی افزود: ایران از رویکرد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و سوریه برای گفت‌وگوهای سطح بالا حمایت و امیدوار است که این ابتکار نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

سفیر و معاون نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد  از ارائه صد و چهارمین گزارش ماهانه سوریه به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در ۱۷ جولای ۲۰۲۲ درباره فعالیت‌های مربوط به انهدام تسلیحات شیمیایی و تأسیسات تولید آنها در خاک این کشور استقبال کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز