خبرگزاری کار ایران

گروسی در نشست خبری:

فعالیت هسته‌ای تهران به هیچ عنوان سری نیست/ به نفع هیچ‌کس نیست همکاری بین آژانس و ایران بیش از این کاهش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۷۷۰

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: به نفع هیچ‌کس نیست که همکاری بین آژانس و ایران بیش از این کاهش یابد. ما واقعاً باید دست به کار شویم و مسائل حل نشده را روشن کنیم.

به گزارش ایلنا، رافائل گروسی در نشست خبری در حاشیه جلسه فصلی شورای حکام در مورد تحقیقات پادمانی ایران گفت: ما همیشه باید ادامه دهیم تا زمانی که بتوانیم این موضوع را روشن کنیم. من هیچ راه دیگری نمی‌بینم. این مسائل از بین نمی‌روند. آنها حل نشده‌اند. آنها روشن نشده‌اند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص پیام سفر خود به سرزمین‌های اشغالی گفت: بدون پیام. مطلقاً، بدون پیام. من کاری را که باید انجام دهم انجام می‌دهم.

گروسی در پاسخ به سوالی در خصوص تهدیدهای ایران مبنی بر کاهش همکاری در صورت وجود قطعنامه انتقادی مدعی شد: به نفع هیچ‌کس نیست که همکاری بین آژانس و ایران بیش از این کاهش یابد. ما واقعاً باید دست به کار شویم و این مسائل را روشن کنیم.

وی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: ایران در حال ساخت سانتریفیوژهای جدید است و این به معنای آن است که آن‌ها می‌توانند بیشتر و با سرعت بالاتری به غنی‌سازی اورانیوم بپردازند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ما پاسخ‌هایی را در خصوص سوال‌های خود از ایران دریافت کرده‌ایم که از نظر فنی معتبر نیستند. ارزیابی ما این است که این‌ها پاسخ درست نیستند. ما به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که آن چیزی که ما یافته‌ایم با این پاسخ‌ها همخوانی ندارد.

گروسی در خصوص همکاری با ایران ادعا کرد: همکاری ما می‌تواند عمیق‌تر باشد اما بدانید که الان در کمترین سطح همکاری قرار داریم.

گروسی در واکنش به خبرنگاری که مدعی شد شما گفته‌اید ایران به ساخت سلاح هسته‌ای نزدیک شده است، گفت: من اعلام کردم ایران اورانیوم مورد نیاز برای ساخت بمب را در اختیار دارد. 

مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی در خصوص عدم پیوستن اسرائیل به NPT و اینکه گفته می‌شود آنها حقی برای اظهارنظر در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را ندارند، گفت: من باید با همه صحبت کنم و تنها نباید صحبت برخی را بشنوم. من پیش از این هم در خصوص عدم پیوستن اسرائیل به NPT صحبت کرده بودم و گفتم لازم است همه به آن بپیوندند.  فعالیت هسته ای ایران به هیچ عنوان سری نیست و ما نظارت داریم و می‌توانیم بگوییم چه میزان اورانیوم در این کشور وجود دارد.

گروسی در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص ادعای اسرائیل مبنی بر جاسوسی ایران از اسناد آژانس با مقامات تل‌آویو صحبت کرده است، گفت: خیر، درباره دسترسی ایران به گزارش‌های محرمانه آژانس گفت‌وگویی با مقام‌های اسرائیلی نداشته‌ام. که این موضوع مربوط به ١۵ سال پیش بوده و از آن زمان حفاظت از اطلاعات محرمانه به طور چشمگیری افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز