خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه فنلاند در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان:

امیدواریم همکاری‌ها بین ایران و اتحادیه اروپا افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۳۷۵

وزیر خارجه فنلاند درباره دیدار امروز با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این دیدار درباره افغانستان بود که طی آن به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پکا هاویستو در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبراللهیان گفت: از حضور در ایران خوشحال هستم. ایران یکی از اولین کشورهایی بود که ۹۰ سال پیش استقلال فنلاند را به رسمیت شناخت و یکی از کشورهای مهم برای فنلاند بوده و در منطقه هم یکی از کشورهای مهم است.

وی ادامه داد: امروز توانستیم درباره موضوعات مختلف به بحث بنشینیم. فنلاند عضو اتحادیه اروپا است و امیدواریم همکاری‌ها بین ایران و اتحادیه اروپا افزایش یابد و امروز هم در این زمینه تبادل نظر کردیم.

وی افزود: ما امروز درباره موضوع افغانستان نیز به بحث و تبادل نظر پرداختیم. این افتخار را داشتم که با نماینده دولت ایران در امور افغانستان دیدار داشته باشم و می‌دانیم ایران نقش بسیار مهمی را می‌تواند در افغانستان ایفا کند و مهاجران زیادی به ایران می‌آیند و فنلاند از این مسئله حمایت کرده و با کمک به آژانس پناهندگان سازمان ملل، تعدادی از پناهجویان را از ایران به فنلاند بردیم و امیدواریم این موضوع افزایش یابد.

وزیر خارجه فنلاند در پاسخ به سؤالی درباره عدم اقدام جدی اتحادیه اروپا در خصوص عهدشکنی آمریکا در برجام نیز اظهار داشت: چیزی که در خصوص برجام رخ داد ناامید کننده بود و کشورهای اروپایی همیشه حامی برجام بوده‌ایم و فنلاند و خیلی در اینستکس امید داشتیم و در آن شرایط خاص مشارکت کردیم و جوزپ بورل هم بسیار فعال بود که راه‌حلی پیدا کنیم و همکاری ادامه یابد. بی صبرانه منتظر هستیم در خصوص مذاکرات وین توافقی حاصل شود.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز