خبرگزاری کار ایران

رییس کانون کارشناسان دادگستری:

نمایندگان مجلس از جزئیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار آگاهی ندارند/ قانون کارشناسان به مجلس ارسال خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۸۳۶

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری با بیان اینکه جذب کارشناس کانون با دولت نیست بلکه با قوه قضاییه است، گفت: نمایندگان مجلس نباید ما را زیر مجموعه دولت تلقی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا علی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار، اظهار کرد: با آقای محسنی اژه‌ای جلسه‌ای داشتیم و ایشان تاکید کردند که ما اطلاع‌رسانی کنیم چون جامعه آشنایی کافی با کانون کارشناسان دادگستری ندارد، بر همین اساس مجمع امروز برگزار شد. 

وی افزود: کارشناسان دادگستری یار و یاور و چشم قاضی هستند. ما امروز قریب ۱۰۰ تخصص در ۷۱ رشته داریم. شما هیچ سازمانی پیدا نمی‌کنید که این همه تخصص داشته باشد. ما ۲۸ هزار کارشناس داریم که با کارشناسان مرکز مشاوران نزدیک به ۴۱ هزار نفر مجموع کارشناسان است. تعداد کارشناسان ما در استان تهران ۴ هزار نفر است.

رییس کانون کارشناسان دادگستری بیان کرد: جذب کارشناس کانون با دولت نیست بلکه با قوه قضاییه است. سازمان سنجش آزمون کتبی برگزار می‌کند و سپس مصاحبه برگزار می‌شود و در مصاحبه مشخص می‌شود که آن فرد کارایی دارد یا خیر.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که جذب ما با قوه قضاییه است و قانون ما در معاونت حقوقی قوه قضاییه تکمیل شده و به مجلس ارسال خواهد شد.

علی‌پور تصریح کرد: پیشنهاد ما این بود که ما را به عنوان کسب و کار تلقی نکنند چون ما هیچ مجوزی از دولت نمی‌گیریم. در همه جای دنیا کسب و کار به فعالیتی گفته می‌شود که از دولت مجوز فعالیت گرفته شود. متاسفانه مجلس در کمیسیون‌های تخصصی هیچ کمکی از ما نخواست.

رییس کانون کارشناسان دادگستری اضافه کرد: این طرح برای واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال مفید است و تشکر می‌کنیم که نمایندگان مجلس این طرح را بررسی کردند و به اندازه کافی کارشناس داریم تا به مجلس در این زمینه کمک کنیم. 

وی گفت: ما به دولت مالیات می‌دهیم اما هیچ ربطی به دولت نداریم و نمایندگان مجلس نباید ما را زیر مجموعه دولت تلقی کنند. 

علی‌پور با بیان اینکه کارشناسی، پایه عدالت است، گفت: ما در خدمت دستگاه قضا هستیم. در افواه عمومی مطرح می‌شود که صنف ما امتیازات خاصی دارد که متذکر می‌شوم که ما هیچ امتیاز خاصی نداریم و در صورت فوت یا اخراج کارشناس، مزایای خاصی نداریم؛ حتی بازنشستگی نیز نداریم.

وی با اشاره به نصاب شناور مطرح شده در طرح صدور مجوزهای کسب و کار، افزود: باید حداقل نمرات ما نمره ۱۴ باشد؛ بنابراین افرادی را برای آموزش لازم داریم که قدرت یادگیری داشته باشند.

علی‌پور در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص اظهارات اخیر سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، اظهار کرد: بخشی از اظهارات آقای خضریان درست است و شاید بعضی مشاغل رانت‌هایی دارند و امتیازات را به فرزندانشان واگذار می‌کنند. اما کارشناسان از این قضیه به دور هستند و ما فردی هستیم و هیچ امتیازی به کسی واگذار نمی‌کنیم. چون فعالیت ما قائم به شخص است.

وی افزود: من معتقدم که نمایندگان مجلس از جزئیات این طرح آگاهی ندارند. ما در جلسات مجلس برای بررسی طرح صدور برخی مجوزهای کسب و کار دعوت نشدیم، تنها یک مرتبه به مجلس رفتم و با نایب رییس مجلس صحبت کردم و گله کردم که چرا ما را دعوت نکردند.

وی در خصوص دستمزد کارشناسان نیز گفت: رییس قوه قضاییه از حدود ۳۰۰ هزار تومان تا ۵۹ میلیون تومان دستمزد در نظر گرفته است. دستمزد کارشناسانی که در حوزه تصادفات کار می‌کنند زیر یک میلیون تومان است و تنها ۱ تا ۲ درصد کارشناسان هستند که دستمزد بالایی دارند که کار آنها کارشناسی ساختمان و پتروشیمی‌ها است که این نوع پرونده‌ها معدود هستند. به طور متوسط ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان دستمزد ماهیانه کارشناسان است و شاید افرادی باشند که هیچ دریافتی نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز